Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Допомога ВПО      Відбудова України      Євроінтеграція     Реформи     Децентралізація                                                                                Корупція      Декомунізація      Е-урядування      Кадрова політика     Вибори


Особливості місцевих виборів на Дніпропетровщині

vyboryКоординатор виборчих програм Громадянської мережі ОПОРА Сергій Федько під час прес-конференції повідомив, що зараз місцеві вибори у розпалі. Відбувається агітація, зловживання ресурсами, роздача гречки, проднаборів, грошей, подарунків – ціла купа порушень. Процес набирає сили, хоча офіційно кандидати ще не зареєстровані, але ми вже бачимо велику кількість політичної реклами, яка подається з різними нюансами.

«Новації у виборчому законі ми відчуємо вже під час голосування і після виборів зможемо оцінити, чи допомогли вони, чи зашкодили волевиявленню і визначенню результатів. На відміну від попередньої виборчої системи, змішаної, коли половина складу місцевих рад обиралась за партійними списками, а половина від кандидатів-мажоритарників, зараз набагато зменшилась кількість самих депутатів у радах різного рівня, лише в декількох районних радах зросла. Раніше в Дніпропетровську було 120 депутатів, тепер – 64. Така ж сама кількість і в Кривому Розі, хоча там набагато менше виборців. В цілому по області депутатів стало менше на 28%», — зазначив Сергій Федько.

Також адміністративно-територіальні одиниці в залежності від кількості депутатів у радах, будуть поділятися на територіальні округи, в яких буде один депутат. Наприклад, міська рада буде мати 64 депутати й місто поділиться на 64 округи. В кожному з округів кожна партія, яка виявила бажання брати учать у виборах, висуватиме свого кандидата. Бюлетень виглядатиме таким чином: виборець побачить список із ряду партій і навпроти порядкового номера і назви партії стоятимуть прізвища 2 кандидатів у списку партій – лідера партійного списку і кандидата, якого саме в цьому окрузі висуває партія. Тобто в усіх округах є незмінний лідер партії, щоб виборець міг орієнтуватися. На міських голів також мають право балотуватися самовисуванці. До сьогоднішнього моменту оголосили про свої наміри балотуватися на міських голів Борис Філатов від «УКРОП» (з’їзд відбувався на День міста, дуже гучно на набережній, де й було це оголошено) й Олександр Вілкул від «Опозиційного блоку». Скоріш за все, між ними і буде точитися боротьба. Стосовно діяльності «УКРОПу» вже зафіксовані випадки, коли вручаються подарунки. В Синельниковому відбувся спортивний захід, переможцям якого вручали грошові премії. Там же партія «Відродження», від якої буде балотуватися діючий мер, також проводила спортивний захід з заохоченнями. Тобто, на боці «Відродження» грає адмінресурс. В Павлограді діючий мер балотуватиметься від «УКРОПУ» і також використовує адмінресурс. На сьогодні були вже й погроми, наприклад, в Павлограді пошкодили намети «Опозиційного блоку». У Кривому Розі порізали банер партії «Відродження», у Павлограді зіпсували банер «УКРОПУ».

«Громадянська мережа «ОПОРА» проводить як довготермінові, так і короткотермінові спостереження, відбувається процес відбору спостерігачів на день голосування. Ми плануємо робити це по всій Україні, особливу увагу приділимо Дніпропетровську, оскільки місто має стратегічне значення для всієї України «, — сказав Сергій Федько.

Довготерміновий спостерігач ОПОРИ Денис Давидов відзначив, що всі виборчі комісії почали працювати вчасно, члени комісії прийняли присягу. І вже потім почалися цікаві події. Наприклад, міська виборча комісія переїхала з приміщення міськради до облради. Чим це викликано, ніхто не пояснив. Ми декілька разів зіштовхувалися з проблемами допуску суб’єктів виборчого процесу в приміщення виборчої комісії.

В самій міській виборчій комісії люди, які керують процесом, раніше працювали на виборах, наприклад, в 2014 році на виборах в Верховну Раду. Були люди, які відстоювали інтереси Куліченка, і зараз вони керують виборчим процесом, визначають, за що голосувати, за що ні. Напевно, з цим пов’язаний такий дивний розподіл.

«Всі бачили неймовірну кількість політичної реклами. Напевно, 95% зовнішньої реклами присвячені політичним подіям. При тому, що реєстрація кандидатів починається 21 вересня. Це не порушує закон про місцеві вибори, адже він написаний таким чином, що поки ніхто не зареєстрований, нема, до кого застосовувати санкції», — зазначив Денис Давидов.

Згідно з законом України про місцеві вибори, вся агітація має проводитися з виборчих фондів. Тому партії максимально відтягують процес своєї реєстрації до 30 вересня, щоб весь цей час здійснювати вплив на виборців поза межами виборчих фондів. На жаль, немає жодних можливостей притягти їх до відповідальності. Таким чином, знову порушується стаття 71 Конституції України, порушуються рекомендації Венеціанської комісії про застосування виборчого права, оскільки добросовісні суб’єкти виборчого процесу починають агітацію після того, як зареєструються.

«Це можна сказати і про О. Вілкула, реклама якого зараз активно розміщена на найбільших торговельних центрах міста, газети з закликами голосувати за Вілкула роздаються в торговельних центрах, навколо них. Ще один приклад – один з торговельних центрів завішений плакатами кандидата від «Блоку Петра Порошенка», і якщо «Опозиційний блок» прибрав хоча б назву партії, то «Блок Петра Порошенка» пише все. Найбільш активні політсили однаково порушують, і не дають можливість добросовісним учасникам виборчого процесу звертатись до виборців», — сказав Денис Давидов.

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.
Матеріали за темою: Кривой Рог: городская избирательная комиссия объявила результаты «второго тура»
Накануне голосования в Кривом Роге происходят замены членов избирательных комиссий
Повышение соцвыплат, бесплатный проезд и пиар от президента — что в своей агитации предлагают кандидаты на должность городского головы Кривого Рога
Эксперт Роман Сердюк: об итогах местных выборов в Днепре и административной реформе
Агитационная активность кандидатов во «втором туре» выборов городского головы Кривого Рога: наружная реклама