Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Допомога ВПО      Відбудова України      Євроінтеграція     Реформи     Децентралізація                                                                                Корупція      Декомунізація      Е-урядування      Кадрова політика     Вибори


Нацкомиссия по регулированию коммунальных услуг разъяснила «уменьшение» на 50% стоимости отопления в Днепре

Национальная комиссия, осуществляющая государственное регулирование в сферах энергетики и коммунальных услуг (НКРЭКУ), опубликовала разъяснение по поводу «уменьшения» на 50% тарифа на улсугу по централизованному отоплению для населения г. Днепр (далее – УКР.).

В інтернеті з’явилася стаття під інтригуючою назвою «Как в Днепре удалось снизить цену отопления почти в два раза», де йдеться про брифінг, на якому міський голова Дніпра Борис Філатов та директор КП «Теплоенерго» Андрій Клименко розповіли як вони досягли зниження ціни на опалення майже вдвічі. Спробуємо розібратися в тенденційних заявах та почнемо з фактів:

  1. У місті Дніпрі суб’єктами господарювання у сфері теплопостачання, діяльність яких регулює НКРЕКП, є:
  • МКП «Дніпропетровські міські теплові мережі»;
  • КП «Теплоенерго» ДМР;
  • ВП Придніпровська ТЕС ПАТ «ДТЕК Дніпроенерго»;
  • КП «Коменергосервіс»;
  • КП «Транспортування покупної теплової енергії «Теплотранс» ДМР.
  1. Тарифи на теплову енергію, за категоріями споживачів, зазначеним ліцензіатам встановлено згідно з вимогами чинного законодавства. Слід зазначити, що левова частка витрат у структурі тарифів напряму залежить від обласних державних адміністрацій і органів місцевого самоврядування, які у межах своїх повноважень, визначених законами України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги» тощо, затверджують/узгоджують:
  • річні плани виробництва, транспортування, постачання теплової енергії;
  • втрати теплової енергії в теплових мережах при її транспортуванні;
  • норми питомих витрат палива на виробництво 1 Гкал теплової енергії (кг у.п./1 Гкал);
  • норми питомих витрат електроенергії на виробництво 1 Гкал та транспортування 1 Гкал теплової енергії (кВт.год/1 Гкал);
  • питомі норми споживання теплової енергії на централізоване опалення житлових будинків без приладів обліку усіх форм власності (Гкал/кв. метр опалюваної площі на рік);
  • норми споживання гарячої води на 1 мешканця (куб. м на місяць);
  • інвестиційні програми з фінансовими планами використання коштів для виконання інвестиційних програм та їх урахуванням у структурі тарифів, з заходами і обсягом фінансування кожного заходу, у тому числі перелік будинків, де планується встановлення будинкових приладів обліку;
  • графіки планово-попереджувальних робіт;
  • штатні розклади, тощо.

Також органи місцевого самоврядування затверджують/узгоджують:

  • температурний графік роботи теплової мережі;
  • плановані обсяги теплової енергії на централізоване опалення для потреб населення;
  • плановані обсяги теплової енергії та води на послуги з централізованого постачання гарячої води для потреб населення;
  • планову кількість днів і годин подачі послуги з централізованого постачання гарячої води протягом опалювального і міжопалювального періодів (діб, годин);
  • реєстр житлових будинків, надання послуг мешканцям яких здійснює виконавець послуг.

Слід зазначити, що анонсоване посадовцями м. Дніпра зменшення платежу за централізоване опалення споживачам без приладів обліку, передбачене постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 865 «Про особливості нарахування плати за надану послугу з централізованого опалення населенню у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії в опалювальний сезон 2016/17 року».

  1. Аналіз форм звітності, зокрема форми 2-НКП «Звіт про транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами за жовтень 2016 року» показав, що у жовтні 2016 року у КП «Дніпропетровські теплові мережі» і КП «Теплоенерго» фактичні втрати теплової енергії при її транспортуванні досягли незрозумілих і неприпустимих значень — 55,3% та 52,8% відповідно, при цьому у жовтні 2015 року ці показники були 11,4% і 20,1% при врахованих у тарифах на теплову енергію 11,8% і 10,6% відповідно. Такі показники складно пов’язати зі словами міського голови: «…существенного снижения тарифа на отопление в городе удалось достичь за счет выполнения следующих работ. Во-первых, 95% абонентов теплоснабжения уже потребляют тепло по счетчикам учета. К началу этого отопительного сезона было капитально отремонтировано 12 150 метров тепловых сетей; 34 970 метров изоляции; 25 котельных; 2 412 электронасоса и 120 частотных преобразователей».

Так, показники фактичних втрат теплової енергії скоріше свідчать про те, що частину обсягу корисного відпуску було віднесено до фактичних втрат теплової енергії при її транспортуванні з метою завищення фактичної собівартості теплової енергії і можливою передумовою для отримання компенсації так званої «різниці в тарифах» з державного бюджету.

Ознайомитися з реальним станом справ на підприємствах м. Дніпра та з актом перевірки КП «Дніпропетровські міські теплові мережі» ДМР від 21.11.2016 № 193 можна за посиланнями:

http://www.nerc.gov.ua/data/filearch/Catalog8//Podannya-Dnipropetrovski_miski_teplovi_merezhi_21.11.2016-193.pdf

http://www.nerc.gov.ua/data/filearch/Catalog8//Akt-Dnipropetrovski_miski_teplovi_merezhi_21.11.2016-193.pdf

 

 

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.
Матеріали за темою: Сколько днепряне заплатят за декабрьское отопление
В Днепре горожане митинговали против повышения тарифов на отопление
В Днепровском горсовете рассмотрели петицию жителей относительно отопления на левом берегу
В Днепре жители левого берега снова перекрыли Донецкое шоссе
В Днепровском горсовете объяснили, как формируется тариф на отопление в городе