Новый Формат

     СПЕЦПРОЕКТЫ:      Выборы 2015      Евроинтеграция     Реформы     Транспорт     Децентрализация     Кадровая политика


Маломощные больницы в регионах превратят в эффективные учреждения

Анализ объема и качества реальных медицинских услуг должен побудить громады к перепрофилированию маломощных больниц, чтобы обеспечить их работу в единой системе госпитального округа и с учетом принципа оплаты за конкретную медицинскую услугу.

Об этом заявил заместитель министра здравоохранения Павел Ковтонюк, отвечая на вопросы представителей Ассоциации городов Украины о распределении ответственности государства и громад за содержание больниц в регіонах (далее – УКР.).

«Ми переходимо в систему господарського права, коли держава в межах гарантованого пакету медпослуг виступатиме замовником, а медзаклад – постачальником. На сьогодні, майже всі лікарні перебувають у власності громад, тому й утримання їх – зона відповідальності місцевої влади. Після впровадження реформи медичний заклад отримуватиме певний дохід, в тому числі і від Національної служби здоров’я, і з цього доходу він повинен передбачити кошти на утримання. Тарифи на медичні послуги будуть такі, щоб всі операційні видатки на надання послуг були забезпечені. Але крім того, громада може додатково допомагати в оснащенні лікарні чи закупівлі необхідного обладнання», – зазначив Павло Ковтонюк.

Разом з тим, держава замовлятиме послуги лише в тому медичному закладі, де вони відповідатимуть належному базовому рівню якості. У випадку, коли в районній лікарня приймають 10 пологів на місяць, послугу замовляти і оплачувати не будуть, оскільки фах лікарів може становити загрозу життю матері і дитини.

На питання яка доля чекатиме лікарні, що не відповідають розробленим МОЗ вимогам, та які місцева влада вирішить залишити в нинішньому статусі, Павло Ковтонюк наголосив: «Неухвалення плану розвитку госпітального округу ніяк не вплине на державне замовлення послуг. Але це вплине на розвиток громади, адже інвестиції в інфраструктуру повинні спрямовуватись в мережу. Не в кожен заклад окремо, а в сплановану мережу, яка є закінченим циклом стаціонарних послуг. Тому ті інвестиції, які виділятиме уряд та іноземні інвестори, будуть давати виключно під мережу. Якщо якась громада не підтримує створення мережі, то вона зі свого бюджету сама інвестуватиме у заклад».

Заступник міністра також нагадав, що держава платитиме за медичну послугу, а не «ліжко», тому малопотужні лікарні доведеться перепрофілювати на заклади, де надають ті послуги, на які є попит у громади: Центри здоров’я, реабілітаційні заклади, заклади по медичному догляду, хоспіси та ін.

У разі, якщо місцева влада не ухвалить рішення про перепрофілювання лікарень, вона повинна подбати про додаткові джерела фінансування цього закладу.

Оставить комментарий

*

Вы можете пропустить до конца и оставить ответ. Pinging в настоящее время не доступны.
Материалы по теме: Медреформа на Днепропетровщине: что делать, если не подписал декларацию с семейным врачом?
Борис Филатов о возвращении Днепру учреждений вторичного звена медицины: «Это — неизбежно»
Облсовет вернет Днепру 4 поликлиники
Какие изменения ждут украинцев в медицинской системе в 2018 году?
Здоровая конкуренция среди врачей и повышение их зарплат: чего ждать Днепропетровщине от медреформы