Новый Формат

     СПЕЦПРОЕКТЫ:      Выборы 2015      Евроинтеграция     Реформы     Транспорт     Децентрализация     Кадровая политика


Украина поднялась на 39 место в международном рейтинге бюджетной прозрачности

Украина в 2017 году заняла 39 место из 115 в международном рейтинге бюджетной прозрачности — Open Budget Index, который проводится сетью International Budget Partnership. Это на 18 ступенек выше, чем было в 2015 году. Об этом во время пресс-конференции сообщил Владимир Тарнай, эксперт Центра «Эйдос» (далее – УКР.).

Open Budget Index – єдиний в світі рейтинг бюджетної прозорості, який за єдиною методологією аналізує бюджети 115 країн і складається незалежними експертами раз на 2 роки. Методологія включає оцінку 109 індикаторів в 8 ключових документах та охоплює діяльність: Парламенту, Казначейства, Міністерства фінансів та Рахункової палати протягом бюджетного процесу.

Індекс проливає світло на повноту інформації в бюджетних документах, механізми участі громадян в прийнятті рішень протягом бюджетного процесу та повноту контролю Рахункової палати за використанням коштів державного бюджету.

Середній рівень бюджетної прозорості в світі складає 43 з 100 балів, і залишається сталим в порівнянні з дослідженням 2015 року – 45 балів. Україна зайняла 39 місце в світі з 54 балами і опинилася між Іспанією і Киргизькою республікою. У регіоні Східної Європи ми займаємо положення співставне з Польщею, Молдовою та Словаччиною (по 59 балів).

В 2017 року, Україна збільшила доступність бюджетної інформації :

  • Шляхом публікації презентації спрощених версій ключових бюджетних документів для ЗМІ та широкої громадськості.
  • Підвищенням інформативності Проекту Закону про Державний бюджет України
  • Вдосконаленням висновків Рахункової палати

Україна набрала 54 бали в 2017 році, що більше на 8 балів у порівнянні з результатами Індексу 2015 р.

Проте, Україні не вдалося досягнути прогресу у підвищенні бюджетної дисципліни – запровадженні процедури внесення змін в бюджет поточного року тільки за результатами розгляду звіту за 6 місяців.

Бюджетна прозорість є важливим елементом, який дозволяє залучення з експертного та громадського середовища до плідної дискусії в ході бюджетного процесу. Участь громадськості в дослідженні “Індекс бюджетної прозорості” визначається шляхом оцінки ступеню, надання урядом можливостей до участі в бюджетному процесі для зацікавлених сторін. Такі можливості повинні бути забезпечені протягом усього бюджетного циклу виконавчою владою, законодавчими органами та вищим органом фінансового контролю.

За словами першого заступника міністра фінансів України – Оксани Маркарової, Україна має одну ключову перевагу – Закон “про відкритість використання публічних коштів” – це та рушійна сила, яка дозволяє українцям online бачити на порталі spending.gov.ua, кому і скільки платять грошей із державного та місцевого бюджету.

Індекс бюджетної прозорості аналізує роль, яку відіграють законодавчі органи, вищі органи фінансового контролю та незалежні фіскальні інституції у бюджетному процесі та наскільки вони здатні забезпечити ефективний нагляд за бюджетом. Ці інститути відіграють важливу роль для ефективного використання бюджетних коштів.

Рахункова палата має засоби для проведення належного бюджетного контролю:

■ Відповідно до законодавства, вона має значну свободу дій щодо проведення аудиторських перевірок.

■ Керівник Рахункової палати призначається парламентом і не може бути знятий без судового або парламентського погодження, що посилює її незалежність.

■ Рахункова палата має належні ресурси для здійснення бюджетного контролю, але незалежної перевірки її роботи не здійснюється.

Більше інформації про результати України ми можете знайти на Open Budget Survey Data Explorer на https://www.internationalbudget.org

Оставить комментарий

*

Вы можете пропустить до конца и оставить ответ. Pinging в настоящее время не доступны.