Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Вибори      Євроінтеграція     Реформи     Транспорт     Децентралізація     Кадрова політика


В Днепре состоялся тренинг по интеграции новых услуг в ЦНАП

25-26 июня в г. Днепр состоялся двухдневный тренинг «Интеграция новых услуг в центры предоставления административных услуг: вызовы и пути преодоления». Целью тренинга было обсуждение законодательных и практических проблем интеграции всех самых популярных среди граждан административных услуг в ЦНАП, а также путей обеспечения их максимального качества для граждан при новом уровне интегрированности. Чтобы сообща решить неотложную задачу по интеграции новых услуг в такие центры, в г. Днепр собрались руководители ЦНАП и управлений соцзащиты населения из Днепропетровской, Запорожской, Кировоградской и Полтавской областей, представители Днепропетровской ОГА, ЗАГС и эксперты (далее – УКР.).

Відкриваючи захід, заступник голови правління ЦППР Віктор Тимощук зазначив: «Ми завжди ставимо собі питання: чи це те, що наші громадяни очікують? Чи відповідають ЦНАП тій якості, яку ми б хотіли в них бачити? І є одне з питань, на яке, ми вважаємо, треба буде давати відповідь протягом наступних років: навіть якщо у вас є хороша інфраструктура, гарні приміщення, все ж таки ми на першому місці для ЦНАП ставимо набір послуг, які там може отримати людина. Після прийняття оновленої редакції розпорядження КМУ № 523 в жовтні 2017 року, коли там з’явилися адмінпослуги соціального характеру, послуги РАЦС, реєстрації транспортних засобів, ми для себе ставимо питання: як зробити так, щоб ці послуги реально з’явилися в ЦНАП. Друге питання: а чи потрібні вони там?».

У своєму вступному слові начальник управління з питань розвитку адміністративних послуг департаменту економічного розвитку Дніпропетровської облдержадміністрації Олена Лічманенко, радо вітаючи своїх колег з інших регіонів, зазначила, що впевнена в тому, що це обговорення стане потужним поштовхом для створення абсолютно нового, високоякісного сервісного обслуговування в ЦНАП, для формування та розбудови дієвої мережі Центрів, клієнтоорієнтованих Центрів, на позиціонування ЦНАП у суспільстві як «супермаркету послуг».

На думку експерта ЦППР Євгена Школьного основною ознакою належного ЦНАП, по-перше, є інтегрованість послуг. «Ми вважаємо, що ЦНАП цінний тоді, коли людина може прийти в одне приміщення і замовити там максимальний пакет послуг. По-друге, адекватне приміщення з достатньою площею, облаштованими зонами очікування, обслуговування, консультування, бек-офісом, доступною інфраструктурою, необхідною технікою, і, звичайно, добре підготовленим персоналом. Результати моніторингу ЦНАП в контексті інтегрованості до них послуг у чотирьох областях України (Вінницькій, Івано-Франківській, Запорізькій та Полтавській), який було проведено проектом ПРОМІС, свідчать про те, що в цих чотирьох областях є дуже хороша база для інтеграції послуг», — зазначив Євген Школьний.

Голова правління «Дніпровського центру соціальних досліджень» Анна Колохіна, в свою чергу, представила результати дослідження щодо досвіду інтеграції послуг у ЦНАП 13-ти міст Дніпропетровської області: «Майже рік тому, ми зафіксували певні зрушення стосовно надання соціальних послуг у цих ЦНАП. Це не стосувалося призначення субсидій, але вже були «пакетні» послуги. Крім того, ми побачили, що частково такі послуги надаються у мм. Жовті Води та Павлоград. Що стосується реєстрації актів цивільного стану, у Кривому Розі і Кам’янському вже почали надавати послуги з реєстрації народження дитини, а криворізький ЦНАП першим в області розпочав видачу біометричних паспортів. Станом на сьогодні констатуємо, що ситуація в місцевих ЦНАП потроху змінюється на кращу. Послуги з видачі закордонних біометричних паспортів та ID-карток надаються вже в п’яти міських ЦНАП області, тому маємо надію, що цей захід допоможе учасникам обмінятися досвідом і запровадити у себе на місцях найкращі практики».

Під час одного з «мозкових штурмів» учасники тренінгу дійшли висновку, що соціальні послуги можна і треба надавати у ЦНАП, адміністратори мають всі можливості задля того, щоб забезпечити якісне надання цих послуг. А для того, щоб запровадити надання таких послуг у ЦНАП, не потрібно додаткової нормативно-правової бази, лише відповідні рішення місцевих органів самоврядування.

Цю тезу підтверджує досвід ЦНАП м. Луцьк та м. Кам’янське Дніпропетровської області, які на сьогодні є одними з провідних ЦНАП України щодо надання інтегрованих послуг.

За словами Лариси Карп’як, директора департаменту «Центр надання адміністративних послуг» Луцької міської ради, соціальні послуги до Луцького ЦНАП зайшли вже давно: «Ми пішли таким шляхом, що два представники департаменту соцполітики перейшли в нашу структуру, відповідно біля них навчилися за цей період адміністратори, а тоді був дуже шалений попит на субсидію, і ми запропонували свою допомогу: давайте, ми будемо приймати, а вам передавати готові документи. В нас електронний документообіг, і ми для них всі документи скануємо. Крім того, реєстр громади у нас з 2016 року, вже наповнений на 90%. Розпорядження міського голови працівникам департаменту ЦНАП і департаменту соцполітики дало доступ до цього реєстру, і ми на сьогодні від наших містян ніяких довідок про склад сім’ї не вимагаємо.

Крім того, адміністратори самостійно видають ці довідки. Вже не треба, щоб їх видавав працівник реєстру територіальної громади. Навіть на минулому тижні ми запустили акцію: прийди перевір свої дані в реєстрі для того, щоб в майбутньому отримувати послугу за 3 хвилини. І насправді люди йдуть».

У Кам’янському реалізовано унікальний для міст обласного значення проект: створена мережа багатофункціональних центрів надання адміністративних послуг. Державні і муніципальні послуги стали територіально наближені до людей. Це зручно для громадян і суттєво економить їх час.

«Якщо в період існування одного Центрального ЦНАП кількість клієнтів за місяць становила близько 5 тисяч осіб, то після відкриття філій ЦНАП в районах і розширення спектра послуг середньомісячна кількість клієнтів зросла до 25 тисяч. На сьогодні в кожному з трьох районів міста можна отримати весь перелік послуг ЦНАП. Створення філій дало можливість ввести принцип екстериторіальності в отриманні документів», — зазначила директор департаменту муніципальних послуг та регуляторної політики Камянської міської ради Марина Гурська.

«З червня 2017 року ЦНАП розпочато надання «пакета» послуг за такою радісною життєвою ситуацією, як народження дитини. На даний момент в пакеті надаються послуги реєстрації народження дитини з видачею свідоцтва про народження, реєстрації місця проживання дитини, реєстрації в дитячі дошкільні установи. В результаті реалізації проекту зі створення Офісу соціальних послуг, урочисте відкриття якого заплановане вже в вересні цього року, до «пакету» приєднаються такі соціальні послуги, як матеріальна допомога і пільги, передбачені при народженні дитини.

Одним з популярних проектів Кам’янського ЦНАП є мобільний офіс. Це соціальний проект, що дозволяє в форматі віддаленого робочого місця здійснити повноцінний прийом документів для отримання адміністративних послуг за місцем перебування громадян. Адміністратор за допомогою портативного апаратного комплексу має можливість здійснити всі необхідні операції для надання послуг в будь-якому місці: на дому, в лікарні, або там, де знаходиться заявник.

Взагалі, ми завжди дивимося на будь-яку послугу з позиції нашого споживача. Ми дивимося на те, як зручніше було б тим людям, які до нас звертаються. Головне наше завдання — створити комфортні умови для мешканців нашого міста. Людина прийшла, вирішила всі свої питання, — «супермаркет послуг», до цього все ми повинні прагнути», — резюмувала Марина Гурська.

Начальник відділу видачі паспортів департаменту адміністративних послуг виконкому Криворізької міської ради Анна Агапова розповіла про те, як налаштувати видачу паспортів у ЦНАП: «Підготовка до початку видачі паспортних документів тривала приблизно півроку (закупівля обладнання, облаштування приміщень, отримання договорів-доручень з Державною міграційною службою, підключення каналів спеціальних зв’язків). На сьогодні у м. Кривому Розі вже три ЦНАП надають паспортні послуги. За даний період було прийнято близько 7 тисяч замовників закордонних паспортів та 376 замовників на оформлення ID-картки. Загалом сума сплати адміністративного збору до міського бюджету принесла більше 2 млн. грн. Контроль дотримання термінів здійснюється в ЦНАП за допомогою електронної системи «Оцінка якості», яка допомагає контролювати терміни надання послуг».

 

Директор департаменту адміністративних послуг виконкому Криворізької міської ради Наталія Романовська презентувала проект «Віза мобільна», який включає в себе: мобільний офіс-трансформер, мобільні кейси та мобільні додатки.

Мобільний офіс муніципальних послуг – спеціальне авто, мобільний модуль-трансформер, повністю облаштований місцями для одночасної роботи 4 адміністраторів та 10 відвідувачів-замовників послуг. Вдень мобільний офіс обслуговує мінімум 100 осіб.

Мешканці Кривого Рогу мають можливість завантажити в телефони мобільний додаток «Ваш Центр Віза», який містить всю необхідну інформацію. Також є можливість попереднього запису як на прийом до адміністраторів, так і на оформлення біометричних паспортів.

Наталія Романовська висловила думку, що «в перспективі мобільні послуги будуть більш затребувані, ніж безпосередньо в Центрах, тому що послуги йдуть до людей».

 

Головний спеціаліст відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Катерина Дацько повідомила, що доступ до РАЦС поступово надається різним органам, це і Міграційна служба, і правоохоронні органи. Оскільки вся інформація, яка заведена у програму РАЦС, є конфіденційною, доступ до неї обмежений. Тому першопочатково всім посадовим особам виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад був наданий обмежений доступ до реєстру для безпосередньої роботи, тобто для здійснення реєстрації народження, шлюбу, смерті.

Оскільки попит на видачу повторних документів (дублікатів) та витягів великий, то через ЦНАП це звісно було б зручно робити. Також це стосується послуги «Зміна імені», там стандартний пакет документ, який можна врегульовувати, і для того, щоб це зробити, потрібний лише запит від місцевих органів влади. Інші реєстрації потребують підписів та наявності заявників.

Учасники заходу однозначно висловилися за те, що усі послуги РАЦС повинні надаватися через ЦНАП. І децентралізація відповідних повноважень від Мінюсту до органів місцевого самоврядування була б тут найкращим рішенням.

Під час відвідування ЦНАП «Лівобережний» м. Дніпра та Сервісного центру МВС відбувся активний діалог учасників тренінгу щодо практичних аспектів надання послуг у сфері реєстрації/перереєстрації автотранспортних засобів спільно з керівництвом регіонального та територіального підрозділів Сервісного центру МВС.

Захід відбувся в рамках проекту «Посилення ролі громадянського суспільства у забезпеченні демократичних реформ і якості державної влади», що здійснюється Центром політико-правових реформ за фінансування Європейського Союзу.

 

 

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.
Матеріали за темою: Услуги МВД: новые правила — старые проблемы
Уже в 14 ЦНАПах Днепропетровщины можно получить биометрические паспорта – Валентин Резниченко
Каменской ЦПАУ готовят к открытию после масштабной реконструкции
Биометрический загранпаспорт: в криворожской «Визе» в порядке «живой» очереди не принимают
В Терновском районе Кривого Рога открыли паспортный офис центра «Виза»