Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Вибори      Євроінтеграція     Реформи     Транспорт     Децентралізація     Кадрова політика     COVID-19


Кандидаты в Президенты официально потратили 1,2 млрд грн

44 кандидата на пост Президента Украины официально потратили 1 млрд 273 млн грн. Об этом сообщает Комитет избирателей Украины со ссылкой на промежуточные финансовые отчеты кандидатов об использовании средств избирательного фонда, опубликованные на сайте ЦИК 25 марта (далее – УКР.).

Більшість коштів кандидати витратили на використання ЗМІ. На це було спрямовано 853 млн. грн.

У відсотковому відношенні найбільше коштів на рекламу в ЗМІ витратили Юрій Кармазін (100% всіх коштів витрачено на рекламу), Валентин Наливайченко (89%), Дмитро Добродомов (88%), Олександр Вілкул (87%), Юрій Бойко (85%) та Сергій Тарута (83%).

У абсолютному відношенні найбільше на рекламу витратили Петро Порошенко (251 млн. грн.), Юлія Тимошенко (118 млн.), Олександр Вілкул (97 млн.), Сергій Тарута (80 млн.), Володимир Зеленський (64 млн.), Олег Ляшко (59 млн.), Анатолій Гриценко (52 млн.).  Юрій Бойко витратив на рекламу 39 млн., Олександр Шевченко – 34 млн., Руслан Кошулинський – 11 млн., Євгеній Мураєв – 11 млн., Андрій Садовий – 10 млн.

Шестеро кандидатів на пост Президента України поки що офіційно не здійснювали жодних витрат під час кампанії. Так, не витратили жодної гривні Олександр Ващенко, Микола Габер, Дмитро Гнап (зняв кандидатуру), Олександр Данилюк, Роман Насіров, Руслан Ригованов.

«Закон не встановлює обмежень щодо розміру виборчих фондів кандидатів, тому політики можуть витрачати будь-які суми. В результаті всі разом кандидати лише офіційно витратили 1,2 млрд. грн. Однак неофіційні витрати є ще більшими. Зокрема, традиційно в звітах не відображено витрати кандитатів на зарплати для агітаторів, членів комісій та спостерігачів. Щодо значних витрат на рекламу, то це свідчить про низьку якість кампанії. На рекламу було витрачено кожну другу гривню з виборчих фондів кандидатів, що є надмірною сумою. Законодавство деяких держав Європи (наприклад, Польщі) забороняє кандидатам витрачати на рекламу більше певного відсотка коштів або ж платна політична реклама взагалі є забороненою», — зазначив голова КВУ Олексій Кошель.

Інформація в проміжних звітах охоплює період з моменту відкриття виборчих фондів до 18 березня 2019 року. Остаточні фінансові звіти кандидати подадуть після виборів.

 

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.
Матеріали за темою: Изменения в Избирательный кодекс вступили в силу
Верховная Рада приняла изменения в Избирательный кодекс
ЦИК разрешила голосовать на местных выборах по месту жительства
Днепровский эксперт рассказал об избирательной кампании-2020
Выборы-2020: каким может быть бюллетень для больших громад