Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Допомога ВПО      Відбудова України      Євроінтеграція     Реформи     Децентралізація                                                                                Корупція      Декомунізація      Е-урядування      Кадрова політика     Вибори


Стали известны результаты параллельного подсчета голосов ОПОРЫ

По результатам параллельного подсчета голосов, который в день голосования на выборах Президента Украины 31 марта 2019 года провела Гражданская сеть ОПОРА, во второй тур выходят Владимир Зеленский и Петр Порошенко. Их показатели составляют 30,1% и 15,7% при погрешности 0,7% (далее – УКР.).

ОПОРА направила 1304 навчених та акредитованих спостерігачів ППГ до репрезентативної довільно обраної вибірки виборчих дільниць в усіх областях, які взяли участь у президентських виборах.

Базуючись на звітах від 1296 з 1304 спостерігачів, ОПОРА може заявити з 95% впевненістю – коли ЦВК оголосить остаточні результати Президентських виборів, вони можуть бути такими:

Паралельний підрахунок голосів (ППГ) є ефективним методом, який застосовують незалежні громадські спостерігачі для систематичної оцінки голосування в день виборів, включаючи підрахунок результатів на виборчих дільницях. ППГ дає можливість незалежно перевірити офіційні результати, оголошені Центральною виборчою комісією (ЦВК). ППГ здійснюється на основі звітів спеціально підготованих спостерігачів, які оцінюють якість процесу на виборчих дільницях. На відміну від екзит-полів, ППГ не включає опитування громадян щодо здійсненого ними вибору. При ППГ відбувається підрахунок фактичної кількості голосів, відданих виборчій дільниці, яка включена до моніторингу. Цей метод успішно використовується громадськими організаціями для оцінки процесу голосування в день виборів у багатьох країнах світу, включаючи Болгарію, Румунію та Грузію.

Голова правління Громадянської мережі ОПОРА Ольга Айвазовська дала загальну оцінку дню голосування. «Загалом, підводячи підсумки, ми констатуємо те, що вибори Президента України відбулися в конкурентний спосіб, коли боротьба між кандидатами переважно відбувалася в межах чинного законодавства з дотриманням базових міжнародних стандартів організації демократичного конкурентного вільного виборчого процесу з метою подальшого чесного підрахунку голосів виборців. Незважаючи на поляризацію медіа і політизацію окремих органів місцевого самоврядування й державної влади на місцях, в жодного суб’єкти виборчого процесу не було монополії на здійснення комунікації з виборцями. Що також підтверджується і фактами належного реагування органами правопорядку на інформацію про виборчі порушення, а також, на нашу думку, вперше позитивної тенденції попередження правопорушень, які могли би мати місце, якби суспільство не отримало інформації про підготовку тих чи інших фактів потенційних зловживань, які не були реалізовані в повній мірі», — розповіла Ольга Айвазовська.

Аналітик Громадянської мережі ОПОРА Олександр Неберикут звернув увагу на кілька тенденцій, які стосуються загалом виборчого процесу й не проявилися в контексті дня голосування, але мали вплив на хід цієї виборчої кампанії. «Ці проблеми потребують подальшого законодавчого врегулювання, а також зміни підходів та практик з боку суб’єктів виборчого процесу, особливо в контексті наступних парламентських виборів. Очевидно, одним з ключових факторів є – фактор так званого бюджетного адміністративного ресурсу – мова йде і про фактичне виділення певних бюджетних коштів, наприклад, у межах різних програм, а також обіцянки певних благ за рахунок бюджетних коштів з боку кандидатів, наприклад, обіцянка підвищення якихось виплат. Так само проблематичним є розмежування офіційних функцій, які виконують посадові службові особи, та їхньої участі у виборчому процесі чи долучення до агітаційних заходів.  Третя тенденція – тіньовий характер фінансування виборчих кампаній», — підкресли він.

Варто зазначити, що ЦВК має 10 днів на встановлення та оголошення офіційних результатів і повторного голосування, день якого припадає на 21 квітня. Таким чином на здійснення процедури тимчасової зміни місця голосування без зміни виборчої адреси в громадян може бути лише 5 днів – з моменту оголошення офіційних результатів до 15 квітня включно.

 

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.
Матеріали за темою: Изменения в Избирательный кодекс вступили в силу
Верховная Рада приняла изменения в Избирательный кодекс
ЦИК разрешила голосовать на местных выборах по месту жительства
Днепровский эксперт рассказал об избирательной кампании-2020
Выборы-2020: каким может быть бюллетень для больших громад