Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Допомога ВПО      Відбудова України      Євроінтеграція     Реформи     Децентралізація                                                                                Корупція      Декомунізація      Е-урядування      Кадрова політика     Вибори


В Днепре обсудили важность принятия законопроекта «Об админпроцедуре»

22 мая в Днепре собрались ученые, представители облгосадминистрации, горсоветов и ЦНАП для ознакомления с новыми правилами принятия и выполнения административных актов, которые предусматривает законопроект №9456 «Об административной процедуре» (далее – УКР.).

Відповідно до Стратегії реформування державного управління один з ключових законодавчих актів, що має з’явитися, є Закон «Про адміністративну процедуру». Але хоча законопроект розроблявся 20 років, небагато людей знає, для чого він потрібен, чи потрібен взагалі і як застосовувати його норми.

Семінар-тренінг «Адміністративна процедура: нові правила взаємодії між владою і громадянами» організував Центр політико-правових реформ за участі Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN.

«Законопроект про адмінпроцедуру покликаний врегулювати процедурні дії, встановити загальні правила. Його всі бояться, кажуть, що він дуже важкий. Але насправді у документі міститься багато норм, направлених на відкриття тих питань, про які нічого не сказано у спеціальних законах», – зазначив Олександр Каменчук, керівник експертної групи координації адміністративних послуг та адміністративних процедур Директорату публічної адміністрації Секретаріату Кабінету Міністрів України.

На думку експерта, працювати з законом після його прийняття будуть переважно держслужбовці, службовці в органах місцевого самоврядування. Громадяни більше будуть користуватися правилами закону про адмінпослуги, бо їх зазвичай цікавить, куди подати заяву і де забрати позитивний результат.

Але закон про адмінпроцедуру громадян теж стосуватиметься: у разі відмови у наданні послуги або у будь-якому рішенні органу влади зникне потреба звертатися до суду, оскільки у зазначеному документі прописана особлива важлива частина для громадян – право на оскарження.

Більшість прав, свобод і обов’язків людини реалізується у відносинах з органами виконавчої влади, місцевого самоврядування й іншими суб’єктами, які здійснюють управлінські функції, тобто те, що ми називаємо публічною адміністрацією. Тому важливо розробити і прийняти такі правила, щоб публічна адміністрація зважала на потреби людей.

«Хотілося б, щоб був закон, який прописаний так, щоб служіння адміністративного органу людині було реальністю. А для цього треба адміністрацію зв’язати правилами, щоб вони діяли так, як прописано в законі», – зазначила Ірина Бойко, к.ю.н., доцент кафедри адміністративного права Національного юридичного університету ім. Ярослава Мудрого.

Починаючи з 2001 року, документ п’ять разів вносили до Верховної Ради, але лише один раз – у 2009 – довели до розгляду у сесійній залі. Під час голосування у першому читанні його підтримали 219 нардепів.

Віктор Тимощук, експерт ЦППР, розповів, що кожний міністр юстиції казав: «Я не розумію про що це, дуже складно написано, спростіть його». Але після чергового «спрощення» законопроект стає ширшим, грубішим, детальнішим, тобто коли фахівці починають над ним працювати, додаються ще якісь нюанси і спрощувати не виходить.

Голландці готували подібний закон 40 років – вдвічі довше, ніж ми зараз. При цьому якість голландського закону – одна з найвищих в Європі. Експерти прорахували, що його прийняття додало країні 2% ВВП.

Під час обговорення законопроекту учасники семінару-тренінгу зазначили, що його прийняття має надзвичайно важливе значення. Він потрібен як громадянам, тому що він їх захищає, так і тим, хто сьогодні займається наданням адміністративних послуг. Для прискорення прийняття відповідного закону потрібно активізувати й наукову думку, й тих, хто знаходиться в колі інтересів. І, звичайно, має бути політична воля.

 

 

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.
Матеріали за темою: Адмінпослуги та адмінпроцедура: підсумки квітня 2023
Адмінпослуги та адмінпроцедура: підсумки березня
«Особливість наших моніторингових досліджень — надання рекомендацій для покращення рівня сервісу ЦНАП», — Анна Колохіна, координаторка Мережі UPLAN у Дніпропетровській області
Експертка розповіла про поразки й перемоги на фронті адмінпослуг у жовтні
П’ять років Мережі UPLAN: головне — це люди, на яких все тримається