Новый Формат

     СПЕЦПРОЕКТЫ:      Выборы      Евроинтеграция     Реформы     Транспорт     Децентрализация     Кадровая политика


Кто больше всех джинсует в онлайн-медиа? — исследование ИМИ

57% материалов с признаками политического заказа в национальных онлайн-медиа имели отношение к партии «Оппозиционная платформа — За жизнь».

Таковы результаты исследования политической джинсы, проведенного ОО «Институт массовой информации» в период с 3 по 7 июня 2019 года в 13 популярных интернет-медиа, полная выборка составила более 15 тысяч новостей (далее – УКР.).

За результатами моніторингу, загальний рівень політичної джинси в онлайн-медіа зменшився в півтора раза, порівняно з президентською передвиборчою кампанією (163 матеріали з ознаками замовлення протягом тижня в червні проти 249 матеріалів протягом тижня в березні). На думку медіаекспертки ІМІ Олени Голуб, зменшення кількості джинси було тимчасовим і було пов’язане з тим, що велися перемовини з редакціями щодо просування партій. Окрім того, на момент проведення моніторингу парламентська кампанія щойно стартувала, партії планували свою діяльність та формували списки.

Загалом лише 5% матеріалів з ознаками політичного замовлення були марковані як рекламні, проте це маркування не відповідало Закону України “Про рекламу” (рубрики “Актуально”, “Новини компаній”, “Вибори” тощо).

Незмінним лідером серед замовників немаркованої політичної агітації лишається партія “Опозиційна платформа – За життя” (57% загальної кількості замовних матеріалів).

Практично всі ці матеріали було розміщено на сайтах 112-го каналу та каналу Newsone.

На другому місці – матеріали з ознаками замовлення на користь чинного Президента України Володимира Зеленського та його партії “Слуга народу” (11% матеріалів). Найбільше компліментарних матеріалів на користь Президента було розміщено на сайті “Знай.юа”. На третьому місці (6%) – БЮТ та Юлія Тимошенко.

Під час аналізу було зафіксовано 25 матеріалів з ознаками чорного піару. По 30% таких матеріалів були спрямовані проти Петра Порошенка та проти Юрія Бойка, ще 20% – проти Володимира Зеленського.

Загалом найбільше політичних матеріалів з ознаками замовлення було зафіксовано на сайтах 112-го каналу (60), “Знай.юа” (28) та сайті телеканалу Newsone (27).

Не було зафіксовано замовних матеріалів на сайтах “Українська правда”, “Новое время” та “Ліга”.

Дослідження проведено в межах проєкту за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.

*Моніторинг проводився в період з 3 по 7 червня 2019 року в таких ЗМІ: “Обозреватель”, Знай.ua, 24-й канал, “Гордон”, “Українська правда”, “Новое время”, УНІАН, “Сегодня”, ТСН, 112.ua, Newsone,  RBC.ua, “Ліга”. Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на цих сайтах за вказаний період (понад 15 тисяч новин).

З методологією дослідження можна ознайомитися за посиланням.

 

Оставить комментарий

*

Вы можете пропустить до конца и оставить ответ. Pinging в настоящее время не доступны.
Материалы по теме: