Новый Формат

     СПЕЦПРОЕКТЫ:      Выборы      Евроинтеграция     Реформы     Транспорт     Децентрализация     Кадровая политика


Политическая агитация в социальной сети Facebook

Во время активной стадии избирательной кампании c 24.05.2019 по 15.07.2019 в социальной сети Facebook опубликовано 40 427 рекламных сообщений политического характера. Количество опубликованных рекламных сообщений растет с приближением ко дню выборов, а 72% публикаций приходится на июль, сообщает ОПОРА (далее – УКР.).

Такий розподіл кількості рекламних повідомлень зумовлений не лише активізацією агітаційних кампаній партій та кандидатів, а й з процесам ідентифікації політичної реклами соціальною мережею Facebook. Так, на старті виборчої кампанії більшість політичної реклами публікувалась як звичайна, та лише з середини червня Facebook розпочав блокування політичної реклами, розміщеної без відповідного маркування.

Загалом на політичну рекламу у Facebook протягом 24.05.2019 – 15.07.2019 за даними Звіту бібліотеки реклами витрачено більше 1 млн. 800 тисяч доларів США.  Найбільша кількість переглядів політичної реклами припадає на м. Київ – 14,5%, Львівську область – 9,28% та Дніпропетровську область – 7,61%. Найменшу кількість політичної реклами у Facebook бачили жителі Луганської – 0,71% та Херсонської областей. Варто зазначити, що соціальна мережа Facebook не поширює українську політичну рекламу на жителів АР Крим та міста Севастополь.

Найбільше коштів – близько 230 тисяч доларів на агітацію у Facebook витратила політична партія «Голос», розмістивши у соцмережі 470 рекламних записів. Партія найчастіше таргетувала свою рекламу на жителів м. Львів – майже 11% від усіх переглядів, та у м. Київ. Найменшу кількість рекламних публікацій бачили в себе виборці Донецької та Луганської областей. Варто зазначити що у віковій структурі аудиторія партії Голос — наймолодша, окрім цього це єдина партія агітаційні матеріали якої з’являлись у громадян молодше 18 років. У проміжному звіті партія зазначила витрати на рекламні послуги в соцмережі у розмірі 1,5 мільйона гривень (близько 57 тисяч доларів).

Політична партія «Європейська Солідарність» за період з 23.05.2019 по 15.07.2019 розмістила у соціальний мережі Facebook 250 рекламних дописів на суму більше 209 780 $. Партія найчастіше таргетувала свої рекламні повідомлення на жителів м. Київ та Львівську область, натомість меншу увагу зосереджувала на агітацію жителів східних та південних областей. У проміжному звіті партії відсутні витрати на розміщення агітаційних матеріалів у соціальних мережах.

Політична партія «Сила права» витратила на публікацію 66 агітаційних повідомлень більше 136 тисяч доларів. Найбільше рекламних повідомлень партії було показано виборцям м. Києва та Львівської області. За інформацією Facebook, політичну агітацію партії оплачено громадською організацією «Всеукраїнське об’єднання Спільна Справа» та Всеукраїнським громадським рухом «Сила права». Згідно з проміжним фінансовим звітом, у партії відсутні надходження та витрати виборчого фонду.

Політична партія Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина» розмістила у Facebook 76 рекламних повідомлень загальною вартістю більше 72 тисяч доларів. Найбільшу кількість переглядів агітаційних повідомлень здійснили жителі м. Києва та Львівської області. Згідно з інформацією Facebook, агітаційні матеріали партії оплачували ТОВ «Сучасні рекламні рішення» та громадська організація «Я за Тимошенко». У проміжному фінансовому звіті партії вказаний один платіж до ТОВ «Сучасні рекламні рішення» на суму 100 тисяч гривень за статтею 1400 «Інші витрати на передвиборну агітацію».

Політична партія «Слуга народу» витратила на розміщення політичної реклами у Facebook більше 47 тисяч доларів. Найбільше переглядів політичної реклами припадає на виборців Львівської області та м. Києва, найменше – Луганської області. У проміжному фінансовому звіті відображено 10 платежів за рекламу в мережі Інтернет на суму 45900 гривень, проте більшість з них сплачена за розміщення реклами в інтернет ЗМІ.

Політична партія «Опозиційна платформа – За Життя» розмістила у Facebook 2 350 рекламних публікацій на суму більше 47 тисяч доларів. Найбільша кількість агітаційних матеріалів партії публікувалася зі сторінки «Бойко — Премьер». Цільовою аудиторією рекламних дописів стали виборці, старше 35 років, що проживають у південних та східних областях України. Більшість рекламних записів партії оплачено Громадським рухом «Бойко Прем’єр». У фінансовому звіті відсутні витрати на рекламу в інтернеті та соціальних мережах.

Політична партія Шарія витратила більше 44 533 доларів на розміщення 1 607 рекламних дописів у Facebook. Найбільшу кількість разів політичну агітацію партії бачили виборці м. Києва та Дніпропетровської області, найменшу – Чернівецької області. У проміжному фінансовому звіті партії наявні три платежі за передвиборчу агітацію у мережі Інтернет на суму 1,3 мільйона гривень.

Політична партія «Самопоміч» розмістила у Facebook 199 рекламних оголошень на суму більше 38 тисяч доларів. Найбільшу кількість разів їхню агітацію бачили жителі м. Києва та Львівської області. Близько 14 тисяч доларів за агітацію політичної партії сплатила ГО «Твій вибір». У проміжному звіті партії є один платіж за розміщення реклами у мережі Інтернет на суму 50 тисяч гривень.

Політична партія «Опозиційний блок» за розміщення 336 агітаційних матеріалів у Facebook заплатила більше 36 тисяч доларів. Найбільшу кількість рекламних публікацій побачили мешканці Дніпропетровської та Харківської областей, найменше – Волинської. У проміжному фінансовому звіті партії відсутні платежі за розміщення реклами у мережі Інтернет та соціальних мережах.

Політична партія «Українська стратегія Гройсмана» на розміщення 103 рекламних дописів у Facebook витратила більше 30 тисяч доларів. Найбільше переглядів політичної агітації здійснили виборці м. Києва та Львівської області, найменше – Луганської та Донецької. У проміжному звіті партії відсутні платежі за розміщення реклами в інтернеті.

Загалом політичні партії та лідери виборчих списків, що беруть участь у виборах в у виборах до ВРУ витратили більше 1 мільйона доларів на рекламні оголошення політичного характеру, натомість згідно з проміжними фінансовими звітами партій сукупні витрати становили трохи більше 3 мільйонів доларів, або ж трохи більше 110 тисяч доларів. Така різниця ще раз засвідчує той факт, що фінансування більшості агітації у мережі інтернет відбувається не з виборчих фондів партій та кандидатів. Кандидати в одномандатних округах витратили близько 500 тисяч доларів, що вдвічі менше за витрати політичних партій.

 

 

Оставить комментарий

*

Вы можете пропустить до конца и оставить ответ. Pinging в настоящее время не доступны.
Материалы по теме: Законы для соцсетей: как противодействовать манипуляциям в Интернет-пространстве
63% украинцев позитивно оценивают первые шаги президента и его команды — соцопрос
Повестка дня для нового парламента: мнение регионов
В Днепре состоялось заседание относительно бездеятельности следователя
В Кривом Роге расследуют факт публикации недостоверной информации на плакате о кандидате