Новый Формат

     СПЕЦПРОЕКТЫ:      Выборы      Евроинтеграция     Реформы     Транспорт     Децентрализация     Кадровая политика


Схема токийского метро и требования Бюджетного кодекса Украины: помогут ли аналогии эффективности управления?

28 ноября 2019 года в помещении ЦПОКИ «Тамариск» (г. Днепр) состоялся круглый стол «Проблемы внедрения системы внутреннего контроля и внутреннего аудита для местного самоуправления» (далее – УКР.).

16 представників місцевих громад, Управління внутрішнього аудиту ДОДА та громадських рад при Дніпровській міськраді та АМКУ в Дніпропетровській області намітили кроки по виконанню рекомендацій громадської експертизи запровадження системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту ВК-ВА у м. Дніпро.

Голова ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики» Андреєв Олексій Миколайович презентував результати громадської експертизи діяльності виконавчих органів Дніпровської міської ради із запровадження систем внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту.

Дніпровський представник коаліції #ГромадськаПефектура зазначив, що основним висновком дослідження є як відсутність систем внутрішнього контролю у виконавчих органах Дніпровської міськради, так і неефективна та непрозора діяльність системи внутрішнього аудиту.

Аналітичні записки громадської експертизи системи внутрішнього контролю  та внутрішнього аудиту  у виконавчих органах Дніпровської міської ради.

Презентації . Презентація .

У круглому столі взяли участь керівництво Управління внтрішнього аудиту Дніпропетровської ОДА Катишева Вікторія Олександрівна та Усова Наталія Миколаївна, фахівець департаменту охорони здоров’я Дніпровської міської ради Маценко Тетяна Вікотрівна, депутати місцевих рад Дніпропетровської області, представники громадських об’єднань.

Під час круглого столу учасники обговорили напрям змін у бюджетному законодавстві, що стосується обов’язку головних розпорядників бюджетних коштів органів місцевого самоврядування створювати системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту. Учасники круглого столу досить відверто обмінялися думками стосовно стану запровадження вимог законодавства у цій сфері.

Завдяки участі досвідчених спеціалістів дискусія тривала на досить високому професійному рівні.

На конкретних прикладах  — процедура надання відпусток, будівництво та ремонт доріг було розібрано як процедура внутрішнього контролю може виявляти ризики та запобігати їхньому значному впливу у цих сферах. Також була підкреслена дуже серйозна антикорупційна складова у змісті запроваджених інструментів, що дозволить виявляти та впливати передусім на ризики у сфері корупційних порушень.

Для додаткового та більш повного усвідомлення стуності інструментів внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту та відокремлення їхніх понять було дуже коротко оглянуто зміст нормативних документів у цій сфері.

Жвавій дискусії сприяв пошук та обговорення аналогій змінам у сфері управлінського контролю, наприклад, чи потрібно створювати схеми управлінської діяльності органу влади та чи будуть нагадувати загадану карту токійського метро?

Занепокоєння учаників круглого столу визвала інформація щодо наявних тенденцій згортання системи органів внутрішнього аудиту на рівні обласних державних адміністрацій.

Загалом, учасники заходу дійшли згоди, що головною проблемою у запровадженні системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту на рівні місцевого самоврядування є, передусім, нерозуміння сутності цих інструментів з боку посадовців та переважної більшості депутатського корпусу та користі, яку здатні принести ці інструменти при їх грамотному запровадженні. До того ж на сьогодні відсутнє належне методологічне забезпечення цього процесу з боку Міністерства фінансів України.

Пресслужби ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» та ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики».

 

Круглий стіл проведено в рамках проєкту «Внутрішній контроль та аудит – як основа підвищення ефективності місцевих бюджетів у 4-х регіонах України», який реалізує ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» спільно з ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики» за підтримки Уряду Великої Британії та в рамках діяльності «Мережі ресурсних центрів із розвитку місцевої демократії». 

Захід завершив серію регіональних обговорень рекомендацій громадського аудиту запровадження системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту ВК-ВА у 8-ми громадах Миколаївської, Чернигіської, Луганської та Дніпропетровської областях.

Нагадаємо, що Громадський аудит протягом серпня – вересня 2019 року провели експерти Мережі ресурсних центрів розвитку місцевої демократії за методикою та при координації ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва».

 

Оставить комментарий

*

Вы можете пропустить до конца и оставить ответ. Pinging в настоящее время не доступны.
Материалы по теме: На Днепропетровщине местные советы используют общественные организации для того, чтобы по максимуму обелить свои решения
Кабмін нарешті оприлюднив зміни до Постанови щодо інструментів громадської участі
Експерти оцінили результативність виконання державної молодіжної політики на Дніпропетровщині
Результаты работы рабочей группы общественной экспертизы в канун открытия сессии Днепропетровского областного совета
Дніпропетровська обласна рада оприлюднила проекти рішень на чергову XXVII сесію