Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Вибори      Євроінтеграція     Реформи     Транспорт     Децентралізація     Кадрова політика


Гендерный аспект: женщины чаще обращаются за БПП, чем мужчины

Среди клиентов местных центров по предоставлению бесплатной вторичной правовой помощи 62% — это женщины. Чаще всего их волнуют вопросы в области семейного права, в то время мужчин — гражданского права (далее — УКР.).

«Система безоплатної правової допомоги є гендерно чутливою. Жінки стабільно становлять більшість клієнтів, які звертаються за безоплатною правовою допомогою, в тому числі у зв’язку з гендерною дискримінацією та гендерно- обумовленим насильством. Розуміння потреб жінок, ефективне вирішення правових проблем, з якими вони стикаються, вимагають від фахівців системи БПД поглиблених знань у гендерній сфері. Ми працюємо над впровадженням Ґендерної стратегії системи надання безоплатної правової допомоги, приділяємо увагу питанням ґендерно чутливої комунікації, врахування принципів ґендерної рівності як у політиках системи, так і в процесі надання правових послуг», – говорить перша заступниця директора Координаційного центру з надання правової допомоги Оксана Василяка.

Минулого року безоплатну правову допомогу отримали понад 251,4 тис. жінок та понад 152,5 тис. чоловіків.

«Жінки частіше звертаються по безоплатну правову допомогу тому, що є більш вразливими та водночас більш відповідальними. Крім цього, вони частіше є потеплілими від домашнього насильства. Саме жінки опікуються питаннями, що пов’язані з правами дітей, соціальними та житловими питаннями в сім’ях. Жінки, отримавши дієву допомогу в центрах, частіше звертаються повторно», – зазначає директорка Краматорського місцевого центру з надання БВПД Вікторія Харенко.

Ключові питання, з якими зверталися жінки, – сімейне право (20% звернень), цивільне право (17%) та житлове право (11%). А от у чоловіків на першому місці питання у галузі цивільного права (18% звернень), на другому – сімейного права (12%), а третьому – житлове право (9%).

«На мою думку, сімейне право цікавить більше жінок, тому що вони беруть на себе більше сімейних зобов’язань. Також жінки мають певні соціальні пільги, і тому частіше звертаються за роз’ясненням їхніх прав щодо користування цими пільгами. Більшість чоловіків звертаються з питань цивільного права для створення бізнесу, юридичного оформлення договорів тощо», – пояснює директор Козятинського місцевого центру з надання БВПД Олександр Комар.

Щодо вікового розподілу, то серед жінок-клієнток системи БПД найбільш активними у захисті свої прав виявилися жінки понад 60 років – від них надійшло 34% звернень. У той час як серед чоловіків, які звернулися по правову допомогу, клієнти віком понад 60 років становлять 29%.

З листопада 2018 року в системі БПД реалізується стратегія гендерної рівності «Рівні можливості». Її завдання – подолати гендерні стереотипи та упередження, які існують, і гарантувати рівні можливості для чоловіків і жінок як у доступі до правової допомоги, так і для реалізації їхніх можливостей.

Для юристів та адвокатів системи БПД розроблено дистанційний навчальний курс з гендерних питань «Рівні партнери: як зробити систему БПД ґендерно чутливою». Адже саме гендерна чутливість дозволяє краще зрозуміти потреби клієнтів та клієнток системи БПД, враховувати гендерні аспекти у комунікаціях та при наданні правової допомоги.

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.
Матеріали за темою: На Днепропетровщине более 7 тыс. людей с инвалидностью получили бесплатную вторичную правовую помощь
Где в Днепре разоблачители коррупции могут получить бесплатную правовую помощь
Как в Днепре получить бесплатную первичную правовую помощь
Где в Днепре жертвы домашнего насилия могут получить бесплатную правовую помощь
Где в Днепре получить бесплатную правовую помощь