Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Допомога ВПО      Відбудова України      Євроінтеграція     Реформи     Децентралізація                                                                                Корупція      Декомунізація      Е-урядування      Кадрова політика     Вибори


Новые районы в Украине: как и зачем

Со следующего года большинство услуг будет предоставляться на уровне громад. Районы же будут нужны в основном для организации системы государственной исполнительной власти на местах. Поэтому жителям городов и сел не стоит слишком беспокоиться об изменении конфигураций и функций районного уровня (далее — УКР.).

Про це йшлося під час пресконференції «Нові райони в Україні: від кількості до ефективності» за участі заступника Міністра розвитку громад та територій В’ячеслава Негоди та народного депутата України, голови підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою Віталія Безгіна в Українському кризовому медіа-центрі.

«Чинний районний поділ в Україні не відповідає сучасним критеріям і був сформований під іншу соціально-політичну систему в період від 60 до 100 років тому (Довідково: приклади утворення районів в Київській обл: Фастівський – 1917 рік, Бориспільський, Броварський – 1923, Білоцерківський – 1930, Поліський – 1957). І за розмірами вони не співмірні. У нас є райони, де мешкає 6-7 тисяч жителів, і райони, де жителів понад 180 тисяч. Зрозуміло, щоб створити ефективний районний рівень, потрібний в основному для організації системи державної виконавчої влади на місцях, чинний поділ необхідно оптимізувати. Для цього Мінрегіон створив чіткі критерії і днями запропонував проект щодо кількості та складу районів по кожній області і АР Крим. Цьому передували непрості дискусії з залученням представників місцевої влади, профільних асоціацій, народних депутатів та експертів від проектів міжнародної технічної допомоги», – зазначив В’ячеслав Негода.

«Україна досі живе за радянським устроєм. Впевнений, що ми змінимо це до кінця року. Отже треба забувати, що райони – це про поїздки за довідками. Райони – це перш за все про організацію державної влади. А реформа районів – це про оптимізацію державного управління. Тому вони мають бути приблизно однаковими. Так, ми нікуди не подінемося від районів-велетнів, але районів з 6-7 тисячами мешканців не має бути. Нижній поріг у 150 тисяч жителів – це європейський стандарт, на який ми орієнтувалися. Є винятки наприклад у гірських місцевостях, але вони зрозумілі, бо там менша щільність населення і важча доступність», – сказав Віталій Безгін.

Спікери нагадали, щоб з 1 січня 2021 року уся система територіальної організації влади могла ефективно працювати у нових умовах, потрібно провести вибори у жовтні цього року на новій територіальній основі громад і районів. Отже не пізніше середини липня, до кінця цієї сесії Парламенту, мають бути прийняті рішення про створення громад і районів.

«Ми плануємо, що Уряд ще цього тижня подасть до Верховної Ради проект постанови, яка визначає перелік районів і їхній склад по громадах. Часу на прийняття цієї постанови – до середини липня. Також найближчим часом до Парламенту буде поданий законопроект, який врегульовуватиме процедурні питання ліквідації старих і утворення нових районів, і ми очікуємо, що народні депутати приймуть його у вересні цього року», – уточнив В’ячеслав Негода.

«Щоб проголосувати за постанову про нові райони, Верховна Рада має три парламентські тижні. Отже є лише одна спроба. Якщо результат голосування буде позитивним, з нового року житимемо у новій – децентралізованій Україні», – сказав Віталій Безгін.

Одне з головних питань функціонування майбутніх районів – повноваження і фінансування районних рад. «Районі ради будуть, доки це записано у Конституції. У дискусіях з експертами і колегами з інших міністерств ми дійшли думки, що є частина повноважень, які громадам самим буде важко виконувати, і їх поки можна залишити за райрадами. Це і спеціальна загальна середня освіта, і підтримка закладів охорони здоров’я вторинного рівня, і соціальний захист, і планування території тощо. А от звідки буде фінансуватися районні ради – чи з частини податків, чи за рахунок окремої субвенції, чи ще якось – питання поки відкрите. Це маємо вирішити у змінах до Бюджетного і Податкового кодексів», – сказав В’ячеслав Негода.

 

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.