Новый Формат

     СПЕЦПРОЕКТЫ:      Выборы      Евроинтеграция     Реформы     Транспорт     Децентрализация     Кадровая политика


Новое админтерустройство: тезисы по результатам открытой дискуссии

Накануне важного голосования в парламенте по созданию и функционированию новых районов народные депутаты должны осознавать, что от их голоса зависит, будет ли страна еще минимум пять лет в хаосе управления или мы наконец создадим базу для развития децентрализованной сильной Украины.

Об этом говорили участники открытого диалога с местным самоуправлением и общественностью в формате онлайн-конференции на тему: «Новое админтерустройство Украины: мифы и реальность», пишет Децентрализация (далее — УКР.).

«Можливо, не усі рішення з нового районування такі, які хотілося б особисто мені. Але по кожному з них відбувалися дискусії. І жодне рішення не було випадковим. Яким би оптимальним чи не оптимальним були конфігурації нових районі – це точно крок вперед. Провал голосування – стрибок назад, бо на руїнах того поділу, який є зараз, неможливо побудувати модерну державу», — сказав заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода.

«Говорити про те, що ми створюємо нові райони і зовсім не думаємо і не говоримо про розподіл повноважень і ресурсів – неправильно. У Верховній Раді паралельно з постановою про ліквідацію і створення районів були зареєстровані проект змін до Бюджетного кодексу, який надає відповіді про розподіл ресурсів, а також урядовий законопроект про розмежування повноважень. Постанову про райони нам потрібно прийняти першою хоча б тому, що треба дотриматися термінів підготовки до місцевих виборів», — зазначив під час заходу народний депутат України, голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою Віталій Безгін.

«Фактично, адміністративна реформа в Україні уже відбулася. Центральні органи виконавчої влади вже декілька років скорочують кількість своїх територіальних підрозділів і вони вже не корелюються з районним поділом. І з цим повна плутанина. Тому новий районний поділ з функціями координації державних органів влади на місцях потрібен. Це не має бути предметом дискусії», — вважає радник Міністра розвитку громад та територій Іван Лукеря.

У свою чергу народна депутатка України, членкиня депутатської групи “Довіра” Лариса Білозір розвінчала міф про те, що нові райони – це віддалення послуг від людей. «Усі послуги будуть надаватися в громадах. Ми готуємо вже до другого читання законопроект №2679, який передбачає, що у кожній громаді буде створений центр надання адміністративних послуг. Важливо, що через ці ЦНАП свої послуги зможуть і територіальні підрозділи центральних органів виконавчої влади. Тому їхати за якоюсь послугою у районний центр більше буде непотрібно», — сказала вона.

«Зараз звучать пропозиції, що спочатку треба було б визначитися, як функціонуватимуть усі галузі — освіта, медицина, соціальна сфера і так далі, — а потім вже переходити до реформи адмінтерустрою на субрегіональному рівні. Теоретично це звучить правильно. Але реалізувати на практиці — неможливо. Ніхто не хоче серйозно розглядати перспективи розвитку тих чи інших галузей в умовах нового адмінтерустрою до тих пір, поки новий устрій не стане реальністю. Це підтверджує мій досвід спілкування з представниками міністерств, які мали б вже принаймні розробити якісь концепції майбутніх змін. Здається, вони цього не роблять, бо просто не вірять у те, що нові райони таки будуть. І небезпідставно. За свою історію влада в Україні давала багато приводів сумніватися в тому, що здатна скрупульозно виконувати ухвалені плани. Тому цього тижня треба обов’язково приймати постанову про нові райони і починати організовувати в них органи виконавчої влади», — сказав голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко.

Також представники уряду, парламенту та експерти відповідали на такі запитання учасників дискусії:

  • Наскільки важливим район буде для людей?
  • Чому інколи позиції громад про утворення районів не враховували?
  • Що буде зі спільним майном громад у нових районах?
  • Добре це чи погано, якщо ваше місто стало\залишилось центром району?
  • та інші.

Захід відбувся в рамках комунікації реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади за ініціативи Мінрегіону та Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування за партнерської підтримки Українського кризового медіа центру та програми USAID DOBRE. 

Оставить комментарий

*

Вы можете пропустить до конца и оставить ответ. Pinging в настоящее время не доступны.
Материалы по теме: Все только начинается: какие законы нужны для продолжения децентрализации
Украина с новым админтерустройством: парламент создал 136 новых районов и ликвидировал 490 старых
Громады не будут зависеть от районов: соответствующий законопроект готов к голосованию в Верховной Раде
От 105 до 115 новых районов вместо 467 нынешних
Яким має бути новий районний поділ областей України: пропозиції експертів