В Днепре начали разработку дизайн-кода для билбордов, ситилайтов и других отдельно расположенных рекламных конструкций. Главный художник Днепра Сергей Белый рассказывает: он и представители ОО «Днепр дизайн» планируют разработать правила размещения конструкций в городе с учетом строительных норм. К разработке хотят привлечь и общественность, сообщает Суспільне (далее — УКР.).
Дизайн-код – це набір візуальних правил міста. Одна з його частин – рекламні конструкції. 10 листопада головний художник Дніпра Сергій Білий та представники ГО «Дніпро дизайн» оголосили про старт розробки дизайн-коду саме для окремо розташованих рекламних конструкцій. Це білборди, сітілайти, лайтбокси тощо. Результатом роботи має стати документ, що регламентуватиме розміщення конструкцій у місті і буде обов’язковим до виконання.
«У нас є ДБНи. У нас є багато всіляких законів і підзаконних актів. Усе це є, але воно не працює. Наразі ми беремо всю інформацію, яка є у наявності. Ми з неї робимо правила на базі цих законів та постанов«, – говорить Ігор Крижановський – керівник ГО «Дніпро дизайн».
Серед головних проблем, з якими працюють розробники, так звана «вартість» міста, його привабливість для туристів, тобто візуальний шум, безпека та прозорість ухвалення рішень.
«Конструкції, що загороджують пам’ятникам архітектури. Про те, що на перехрестях стоїть, там, ну не десять, але 5-7 бордів, які просто відволікають увагу водіїв. Це неправильно все«, – говорить Сергій Білий – головний художник Дніпра.
За словами Сергія Білого, вирішити проблеми можливо, якщо визначити зони для різних типів рекламних конструкцій, а також кількість та відстань між бордами. До обговорення цих та інших рішень запрошують всіх охочих.
«Якщо у людини є конструктивна думка, вона хоче вкласти її у цю розробку – ми тільки за. Якщо буде кричати: усе знести, прибрати, без аргументів – то ми не хочемо втрачати час на це», – говорить Сергій Білий – головний художник Дніпра.
«Нам важливо, щоб до нас доєднались містяни. Саме ті містяни, які втрачають вартість свого бізнесу, тому що поруч з їхнім бізнесом розташована ця зовнішня споруда», – говорить Максим Гольдін – співзасновник ГО «Дніпро дизайн».
Голова асоціації рекламодавців України Тетяна Суворова каже: правила розміщення конструкцій однозначно необхідні. Але велике питання у тому, як контролюватимуть дотримання цих правил.
«Ринок зайнятий, він монополізований, у Дніпрі особливо. І наскільки ці правила зроблять рівні умови для всіх операторів ринку – я поки цього не розумію. Питання про те, скільки у нас залишиться операторів ринку, з ким будуть афілійовані ці фірми – це питання не вирішують ці правила. А наразі актуальна саме ця тема. Тому що решта вже регулюється актами, які існують в Україні», – говорить – Тетяна Суворова – голова асоціації рекламодавців України.