В октябре этого года платформа SheExports предложила руководителям малого и среднего бизнеса ответить на несколько вопросов о влиянии COVID-19 на деятельность бизнеса, в рамках первой волны исследования Business Index. Об этом сообщает Громадський простір (далее — УКР.).
За результатами першого етапу опитування, в якому взяло участь 790 підприємств, переважна більшість яких (68%) – представники малого та мікро-бізнеса, а також третина респондентів – експортери, більшість респондентів (82%), відзначили, що цього року вести бізнес стало складніше, ніж у 2019. Також ускладнилось ведення ЗЕД (53% ), але 52% компаній все ж змогли зберегти обсяги експорту без змін чи навіть наростити їх.
Серед найбільших труднощів для здійснення ЗЕД були названі: обмеження можливості закордонних поїздок (10%), відкладення попередніх домовленостей щодо постачання товарів/послуг (10%), падіння попиту на зовнішніх ринках (10%), обмеження можливості приїзду іноземців в Україну (9%)
Серед ТОП-4 проблем на внутрішньому ринку: проблеми із замовленнями/ зниження попиту — 42%, обмеження щодо ведення бізнесу – 32%, нестача фінансів – 31%, обмеження руху громадського транспорту – 31%
Доступ до повної версії результатів можна отримати за посиланням.
Результати опитування будуть враховані при розробці Економічної стратегії 2030, плануванні програм державної підтримки та інших заходів стимулювання розвитку МСБ в Україні.