Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Вибори      Євроінтеграція     Реформи     Транспорт     Децентралізація     Кадрова політика     COVID-19


У Дніпрі створили меморандум – суспільний договір про вуличне мистецтво

Де малювати можна, а де не слід. У Дніпрі створили меморандум – суспільний договір про вуличне мистецтво. Головний художник Дніпра Сергій Білий каже: це рекомендації для митців, які хочуть зберегти свої роботи у вуличному просторі.

Правила благоустрою забороняють будь-які малюнки на фасадах будівель. До створення документу долучалися і представники влади, і самі художники, повідомляє Суспільне.

Художник Сергій Грес – один з тих, хто долучився до створення меморандуму про художнє вуличне мистецтво у Дніпрі. Він автор так званого «кварталу мурахоїдів» – усього близько десяти робіт, одна з них – на вулиці Старокозацькій. Каже: документ, який створили разом з місцевою владою, – це перший крок до розуміння цінності вуличного мистецтва.

«Коли людина графіті – вона не особливо думає про місцевість, як воно вписується в місто, вона просто бомбить. Але коли художник розвивається, починає займатися стріт-артом, він уже займається тим, що вписує. Стріт-арт – це відображення міста, його душі«, – говорить Сергій Грес – стріт-арт художник.

Головний художник Дніпра Сергій Білий розповідає: вуличне мистецтво суперечить правилам благоустрою.

«І ось тут з’явився меморандум. Мета якого знизити цей конфлікт. В ньому описані певні правила, при дотриманні яких художник розуміє, що його малюнок в тому чи іншому місті може прожити довше«, – говорить Сергій Білий – головний художник Дніпра.

Меморандум не має юридичної сили, це радше рекомендація, каже Сергій. Посилання на документ він опублікував на своїй сторінці у Фейсбук. За словами Сергія, основні площини, на яких не можна малювати – це пам’ятки архітектури, цегляні стіни, поверхні з природного каменю, зупинки, об’єкти благоустрою тощо. Великі мурали, що вже існують на стінах міста, чіпати не будуть.

«Ніхто зараз не понесеться їх змивати, не треба їх чіпати. Логічно було б їх періодично змінювати. Якщо ці поверхні вже виглядають прийнятними для малювання, то можна справді один малюнок замінити на інший. Така еволюційна діяльність«, – говорить Сергій Білий – головний художник Дніпра.

Художник з Кам’янського, Тимур Левченко, автор кількох муралів у Дніпрі, працював також в області й за кордоном. Одна з його робіт – у Дніпрі на вулиці Старокозацькій. Інша – більш відома, у селі Єлизаветівка – зображення королеви Великобританії. Тимур ознайомився із меморандумом і має свої зауваження.

«Вважаю, що у міському просторі мистецтву є місце, навіть на червоній лінії. Є таке питання стосовно розміру і кількості об`ємів полотна, фасаду будівлі. Ми зараз навіть не кажемо про червону лінію, говоримо про закриту частину фасаду. У Меморандумі чорним по білому написано, що тільки 50 відсотків цієї поверхні можна покрити зображення чи сюжетом. Тут теж питання. Чому саме 50 процентів, як вивели цю формулу?» – говорить Тимур Левченко – стріт-арт художник.

«У нас є ідея створити спільноту, яка буде дивитись на малюнки й вирішувати, може він тут жити чи ні, може його взагалі у рамочку взяти, покрити лаком. Але ця спільнота поки не дуже формується. Це радше має бути ініціатива самих художників«, – говорить Сергій Білий – головний художник Дніпра.

 

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.