Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Вибори      Євроінтеграція     Реформи     Транспорт     Децентралізація     Кадрова політика     COVID-19


Поточний стан ІТ-освіти в Україні. Експрес-аналіз від Мінцифри

Міністерство цифрової трансформації презентувало експрес-аналіз поточного стану IT-освіти. Мінцифри та МОН створили робочу групу на базі Центру економічного відновлення. У неї увійшли IT-компанії, кластери, асоціації громадських та міжнародних організацій, ЗВО та освітні платформи. Всього до обговорень було залучено понад 100 експертів, 150 респондентів та проведено 15 інтерв’ю.

Редакція DOU зібрала найцікавіші тези.

Дефіцит спеціалістів та низькі темпи навчання стримують зростання IT сектору

  • Наразі сектор налічує понад 200 тис. спеціалістів. Щороку він зростає на близько 20%.
  • До 2030 року сектор потребуватиме щонайменше 500-600 тис. ІТ-фахівців.
  • Одним з гальмуючих факторів для більш швидкого зростання індустрії є дефіцит ІТ-спеціалістів.
  • Щороку Україна втрачає 3–4% своїх ІТ-спеціалістів через трудову міграцію.
  • Кількість ІТ-спеціалістів, які приїжджають працювати в Україну, незначна.

Якість підготовки не відповідає потребам ринку

Згідно з рейтингом Global Competetiveness index, якість людського капіталу України знаходиться на достатньо високому рівні (39 місце) та порівнювана з іншими лідерами субрегіону (Польща — 35 місце).

Проте в Україні незначна кількість спеціалістів з компетенціями у перспективних та наукоємних сферах:

  • 4% українських ІТ-спеціалістів можуть працювати у сфері big data,
  • 1,3% — з Інтернетом речей.

Проблема стосується зокрема і освіти:

  • спеціалізація на роботі з великими даними є менш ніж в 10 університетах,
  • на штучному інтелекті — присутня у 8 університетах,
  • програми, які спеціалізуються на аналізі великих даних та кібербезпеці є менш ніж у 7% ВНЗ.

Разом з цим у звіті додається, що обмеження для підготовки ІТ-спеціалістів створює низька якість викладання математики в школах. Україна не реалізовує потенціал в ІТ-освіті через системні проблеми на кожному етапі підготовки спеціалістів.

Половина випускників з вищою освітою у IT не працюють по спеціальності

  • Половина всіх випускників не працює в ІТ секторі. З 25 тис. випускників ІТ-спеціальностей лише 12 тис щорічно потрапляє на ринок праці.
  • За 5 років відсоток випускників бакалаврів, які продовжують своє навчання на магістратурі в Україні знизився на 32% — до 54% від усіх студентів бакалаврів.

Ключову роль у підвищенні кваліфікації у IT відіграє неформальна освіта

  • Щорічно понад 61 тис. людей навчаються ІТ навичкам в закладах неформальної освіти.
  • Щорічно у сферу потрапляють близько 7 тис. людей завдяки курсам неформальної освіти.
  • Ключовими компетенціями, які вивчаються у закладах неформальної освіти, є тестування програмного забезпечення, front-end розробка, а також мови програмування (найбільш запитувані Java, Python, C#/.NET).

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.
Матеріали за темою: ДНУ и IT-компании региона будут совместно повышать качество образования будущих специалистов
ІТ-сообщества Днепра объединились в единую организацию IT Dnipro Community
На Днепропетровщине придумали, как повысить качество образования