Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Допомога ВПО      Відбудова України      Євроінтеграція     Реформи     Децентралізація                                                                                Корупція      Декомунізація      Е-урядування      Кадрова політика     Вибори


Індекс конкурентоспроможності міст 2021: результат Кам’янського

Кам’янське посіло 43ту  сходинку із 45-ти з результатом Індексу конкурентоспроможності міст 2021 41,42 бала. Таким чином Кам’янське належить до групи міст з низьким ІКМ.

Про це свідчать результати дослідження “Індекс конкурентоспроможності міст України (ІКМ) 2021”, яке провела Програма USAID “Конкурентоспроможна економіка України” (КЕУ) спільно з компанією Інфо Сапієнс, Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій.

Кам’янське отримало найнижчий результат серед представників Дніпропетровської області. Місто Дніпро також має низький ІКМ (38ме місце), але випереджає більш як на 2 бали. Інші міста регіону мають середнє значення ІКМ: Нікополь 12та сходинка, Павлоград 26та, Кривий Ріг 33та. Географічно неподалік від Кам’янського знаходиться також Полтава, яка відстає більш як на 1,5 бала та посідає 44ту сходинку. Найкращий результат зі сусідніх міст в Олександрії, яка знаходиться на 9му місті з високим ІКМ.

Головні результати Кам’янського коротко

Місто не отримало високого результату (7 та більше балів) у жодному з компонентів/вимірів.

У більшості компонентів отримала низькі результати порівняно з іншими дослідженими містами. Найвища позиція міста 18те місце у вимірі «Фінансові та інфраструктурні ресурси» компоненту 9 «Ресурси для розвитку».

Кам’янське є одним із міст, де для запуску бізнесу (від дати подання документів до першої операції з продажу товарів / послуг) у 20192020 роках було потрібно найменше часу лише 19,8 дня.

Кам’янське є одним із міст, де підприємці найменш часто вказували про доступність інформації про наявність земель комунальної власності лише 17,4% опитаних (показник для всіх опитаних 27,4%).

У Кам’янському одна з найвищих часток підприємців, котрі вважають, що місцеві податки та збори є перешкодою для розвитку їх бізнесу 36,4% (показник для всієї вибірки 22,9%).

Кам’янське є одним із міст, де підприємці найчастіше вказували про спроби рейдерського захоплення у 2019 2020 роках 5,9% опитаних.

Кам’янське є одним із 5 міст, де підприємці витрачають найвищу серед усіх міст частку річного доходу на забезпечення безпеки/захист бізнесу (охорону, обладнання, судові процедури, плату за «кришування» тощо) 4,4%.

У Кам’янському лише 17,2% опитаних вважають, що міська влада «дуже добре» або добре» ставиться до приватного бізнесу. Це один з найнижчих показників серед досліджених міст (33,4% показник для всіх опитаних).

У Кам’янському лише 28,3% опитаних погоджуються, що міська влада підтримує створення нового бізнесу. Це один з найнижчих показників серед досліджених міст (46,1% показник для всіх опитаних).

Підприємці Кам’янського гірше ніж у більшості міст поінформовані про діяльність місцевих ділових об’єднань. Знають про діяльність бізнесасоціацій чи бізнесклубів (або будьяких інших членських об’єднань бізнесу) лише 12,2% (показник для всієї вибірки 40,6%).

У 2019 2020 роках 29,0% бізнесів Кам’янського взаємодіяли з науковими установами чи технологічними компаніями для розвитку бізнесу. Це один з найвищих показників серед всіх міст (20,7% середній показник).

Перешкоди для ведення бізнесу в Кам’янському

У Кам’янському перше місце в рейтингу перешкод ведення бізнесу посіла проблема високих податків, на яку вказує 34% керівників місцевого бізнесу. Загалом на рівні країни високі податки є третьою за впливом перешкодою і про неї повідомляє дещо менша частка опитаних: 30%.

Низький попит перешкоджає діяльності 29% суб’єктів підприємництва у Кам’янському. Ця проблема знаходиться на другому місці у рейтингу перешкод для цього міста, як і в країні загалом.

28% опитаних підприємців та керівників фірм у Кам’янському назвали епідемію коронавірусу та карантин перешкодою для своєї діяльності. Ця проблема посіла лише третє місце у рейтингу перешкод для бізнесу. Це відрізняє Кам’янське переважної більшості досліджених міст, де ця проблема знаходиться на першому місці.

Кожен десятий респондент у Кам’янському (9%) вказує на ризики рейдерського захоплення бізнесу, і ця проблема знаходиться на дев’ятому місці у рейтингу перешкод. Натомість у країні в цілому про рейдерство говорять менше опитаних: 3%, і ця проблема займає шістнадцяте місце.

Рекомендації експертів

Результати ІКМ 2021 дозволили виділити слабкі компоненти та виміри, з врахуванням яких запропоновано основні рекомендації для міста. Окрім цього, представникам місцевої влади необхідно звернути увагу на загальні рекомендації для всіх досліджених міст, а також рекомендації «найкращих практик» (підготовлених у рамках ІКМ 2019/2020).

Компонент 1. Започаткування бізнесу

Необхідно покращувати якість надання консультаційний послуг при процедурах реєстрації бізнесу, зокрема через активне залучення до надання консультацій безпосередньо державних реєстраторів, які надають послуги.

Необхідно забезпечити достатню кількість реєстраторів бізнесу.

Компонент 2. Доступ до публічного майна

Інформація про комунальне майно та аукціони на оренду має бути легко доступною сайті міської ради і на спеціалізованих міських порталах.

Компонент 3. Прозорість та відкритість даних

Необхідно підвищити рівень прозорості та відкритості даних щодо місцевого бюджету, місцевих регуляторних актів та публічних закупівель (зокрема через регулярну актуалізацію інформації на офіційному вебсайті, поширення на декількох платформах).

Необхідно поширювати серед бізнесу інформацію про відкриті дані міста та можливості їхнього використання.

Необхідно залучати бізнес до консультацій щодо розвитку платформ для ефективного поширення відкритих даних.

Компонент 4. Вартість дотримання законодавства

Необхідно забезпечити існування інституцій та/або платформ, які проводять регулярну експертизу місцевих регуляторних з метою зменшення часових та грошових витрат бізнесу.

Компонент 5. Податки та збори

Необхідно регулярно проводити аналіз обтяжливості місцевих податків і зборів та їхнього впливу на місцевий бізнес.

Необхідно відповідати викликам часу (наприклад, пандемії) та йти назустріч бізнесу в питанні надання пільг зі сплати єдиного та земельного податків тощо.

Компонент 6. Неформальні платежі та корупція

Необхідно дбати про відкритий діалог влади та бізнесу, що підвищує довіру до влади та запобігає корупції.

Необхідно забезпечити створення та функціонування місцевої антикорупційної системи (гаряча антикорупційна лінія, антикорупційна програма тощо) та поширювати інформацію про її діяльність.

Компонент 7. Безпека ведення бізнесу

Необхідно забезпечити координацію роботи з правоохоронними органами щодо протидії рейдерству.

Компонент 8. Лідерство міської влади

Необхідно забезпечити постійну комунікацію та діалог між бізнесом та органами місцевого самоврядування, як через традиційні консультативнодорадчі органи, так і менш формальні платформи (візити на підприємства, «кава з мером» тощо) співпраці.

Необхідно активно залучати бізнес до розробки місцевих стратегій, консультацій щодо регуляторних актів та інших рішень і документів, які стосуються розвитку підприємництва.

Компонент 9. Ресурси для розвитку

Необхідно використовувати найкращі практики досліджених в ІКМ міст, для організації роботи інфраструктури підтримки підприємництва.

Необхідно поширювати серед місцевого бізнесу інформацію про найкращі практики ділових об’єднань України.

Компонент 10. Підтримка інновацій

Необхідно проводити виставки, форуми, конкурси стартапів та інші заходи, які сприяють об’єднанню наукового та бізнес середовища.

Необхідно допомагати бізнесу в формуванні кластерів серед представників місцевих галузей.

Характеристика вибірки ІКМ 2021 в Кам’янському

В опитуванні в Кам’янському взяли участь 133 суб’єкти підприємницької діяльності. Це 58 (43,6%) підприємствюридичних осіб та 75 (56,4%) ФОП. При аналізі відповідей масив було зважено за критерієм типу суб’єкта підприємницької діяльності респондентів для того, щоб він відповідав параметрам цільової вибірки, а саме 25,2% ФОП та 74,8% юридичних осіб.

Повний звіт ІКМ 2021 та рейтинг усіх міст можна переглянути за посиланням.

Читайте також: Індекс конкурентоспроможності міст 2021: результат Дніпра

Конкурентоспроможність міст: яке місце посів Нікополь

Чи спрятливий бізнес-клімат у Кривому Розі: результати ІКМ-2021

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.
Матеріали за темою: Чи легко вести бізнес у Дніпрі? Результати опитування
Конкурентоспроможність міст: яке місце посів Нікополь
Індекс конкурентоспроможності міст 2021: результат Дніпра