Для того, щоб відстежити які проблеми є у школярів перед поверненням до традиційного навчання у шкільних класах в межах проєкту, що фінансується Національним агентством академічних обмінів Польщі (NAWA) під назвою «Виявлення бар’єрів, що перешкоджають поверненню українських та польських учнів до шкіл», було проведене соціологічне дослідження, в якому учнів запитали про доступність дистанційного навчання, повідомляє КМІС.
За результатами опитування було виявлено, що за більшістю критеріїв для польських учнів дистанційне навчання було більш доступним, ніж для учнів українських шкіл.
У дослідженні учнів попросили оцінити якість онлайн-уроків. Як в Польщі, так і в Україні більшість учнів оцінюють дистанційне навчання негативно – 46% серед поляків та 51% — серед українців.
Переважна більшість респондентів вказала, що рівень викладання на онлайн-уроках нижче, ніж на уроках в класах. Серед польських учнів про це зазначили – 65% респондентів, серед українських – 57%.
Одним з основних питань дослідження було запитання про те, чого учні бояться найбільше при поверненні до традиційного шкільного навчання. Одним з найбільших бар’єрів для учнів обох країн виявились незручності, пов’язані з необхідністю рано вставати й добиратись в школу – його вказали 34% польських та 36% українських школярів. Друге місце посідає зниження мотивації до навчання, викликане дистанційною формою – 33% польських та 30% українських учнів.
Учнів, напередодні повернення до шкільних класів, запитали яку б форму навчання вони обрали, якби мали вільний вибір. Традиційній формі навчання надали значну перевагу учні обох країн – 60% польських і 65% українських. Дистанційну форму обрали 14% польських та 11% українських учнів, змішану – 21% учнів обох країн.
У дослідженні учні обох країн зазначали про погіршення різних аспектів здоров’я, тож їх також запитали про ставлення до вакцинації. Ситуація разюче відрізняється, оскільки в Польщі – 22% учнів вказали, що вони вакцинуються проти COVID-19, тоді як в Україні – таких лише 2%.
З 15 по 27 серпня 2021 року Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) провів всеукраїнське опитування школярів. Методом особистих інтерв’ю з використанням комп’ютера (computer-assisted personal interviews, CAPI) опитано 1022 респондентів, що мешкають у 78 населених пунктах усіх областей України (окрім АР Крим) за стохастичною вибіркою, репрезентативною за квотами щодо регіону та області проживання, типу населеного пункту, статі, віку.
У Луганській та Донецькій областях опитування проводилися тільки на територіях, що контролюються Україною.