Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Вибори      Євроінтеграція     Реформи     Транспорт     Децентралізація     Кадрова політика     COVID-19


Травми підопічних та прострочені ліки: результати перевірки Дніпровського центру підтримки ветеранів праці та громадян похилого віку «Милосердя»

Регіональний представник Уповноваженого ВРУ з прав людини в Дніпропетровській області Владислав Онищенко разом з громадським монітором Аллою Демичевою здійснили моніторинг дотримання прав клієнтів, що утримуються в комунальному закладі соціального захисту «Дніпровський центр підтримки ветеранів праці та громадян похилого віку «Милосердя» Дніпровської міської ради.

Центр «Милосердя» за статутом є коммунальным неприбутковим закладом соціального обслуговування, який створено для проживання ветеранів праці та громадян літнього віку, які потребують стороннього догляду, їхнього побутового обслуговування, надання лікарняної медичної допомоги мешканцям закладу.

Центр «Милосердя» розташований в триповерховому будинку з достатньо великою доглянутою прилеглою територією для прогулянок, яка огороджена та охороняється. При загальній кількості у 45 ліжко-місць, під час візиту у закладі перебувало 28 осіб. Мешканці закладу переважно позитивно відгукувались про умови перебування в закладі, відзначали сприятливу атмосферу та дружнє ставлення з боку адміністрації.

Моніторами відзначено позитивні аспекти, які сприяють реалізації прав людини. Зокрема центром дотримуються права на доступність для маломобільних осіб та осіб з інвалідністю. Так, заклад обладнаний пандусом з нормативним кутом нахилу та поручнями, всередині будівлі функціонує ліфт. Кімнати ліжкохворих клієнтів розташовані переважно на першому поверсі. Сантехнічні прилади, а також стіни у ванних кімнатах оснащені опорними ручками та поручнями. Їдальня пристосована для людей на візках.

Центр має достатньо велике приміщення, що дозволяє розміщувати клієнтів по 1-2 людині в кімнатах, у зв’язку із чим дотримується мінімальна норма житлової площі на одну особу. Кожна кімната обладнана санвузлом (туалет та душова кабінка), в більшості встановлені кондиціонери. Кімнати провітрюються, не відчувається задухи чи неприємного запаху.

Водночас моніторингова група засвідчила порушення прав мешканців закладу.

Так, під час спілкування та візуального огляду підопічних монітори отримали інформацію про непоодинокі випадки їхнього травмування. Однак, попри наявність довідки про отримані тілесні ушкодження, що зберігаються у медичних картках клієнтів, факти та обставини отримання тілесних ушкоджень адміністрацією закладу у внутрішній документації закладу не фіксуються та належним чином не розслідуються.

В шафах для зберігання медикаментів виявлено ліки, термін зберігання яких сплив.

Також на момент моніторингового візиту було встановлено неналежну організацію питного режиму в установі. З’ясовано, що мешканці центру не мають постійного вільного доступу до питної води, кулер з нею є в їдальні, яка зачинена та відчиняється під час прийому їжі.

Виявлені випадки зберігання продуктів харчування в холодильниках та морозильних камерах без проведення відповідного маркування.

Попри наявність функціонуючого ліфта, розрахованого для перевезення маломобільних осіб, деякі клієнти тривалий час не мають доступу до прогулянок на свіжому повітрі. Адміністрація пояснює це відсутністю бажання у клієнтів, проте не вживає заходів для зміни ситуації.

Відсутність у закладі кімнати, яка б не була обладнана будь-якими релігійними символами або атрибутами, а також інших умов, які б забезпечували всім клієнтам закладу можливість сповідувати будь-яку релігію (зокрема, безперешкодно відправляти одноособово чи колективно релігійні культи і ритуальні обряди, вести релігійну діяльність) за певних умов може призвести до порушення права клієнтів на вільне віросповідання.

Водночас адміністрацією комунального закладу соціального захисту «Дніпровський центр підтримки ветеранів праці та громадян похилого віку «Милосердя» Дніпровської міської ради забезпечені умови проживання клієнтів, що відповідають релігійним традиціям та обрядам іудаїзму.

Зокрема, організація харчування здійснюється виключно із дотриманням принципів кашруту.

Так, під час конфіденційного спілкування із мешканцями закладу моніторами отримано відомості щодо сталої практики адміністрації забороняти клієнтам вживати, зокрема, м’ясо свинини або одночасно вживати молочні та м’ясні продукти (особливо на території та використовуючи посуд їдальні закладу). При цьому, в закладі щосереди організовано заходи з вивчення Тори, підопічних систематично відвідує рабин, а на третьому поверсі облаштована синагога.

За інформацією, наданою директором закладу Рувінською Мальвіною Марксівною, зазначена практика із забезпечення умов проживання клієнтів такими, що переважно відповідають релігійним традиціям та обрядам іудаїзму, обумовлена тим, що до створення Дніпровською міською радою Комунального закладу соціального захисту «Дніпровський центр підтримки ветеранів праці та громадян похилого віку «Милосердя», в зазначеній будівлі функціонував будинок для людей літнього віку «Бейт Барух». За словами директора закладу, благодійні єврейські організації продовжують підтримувати заклад шляхом надання спонсорської допомоги, проведення розважальних та навчальних заходів.

За результатами проведення моніторингового візиту буде направлено звіт з рекомендаціями щодо покращення стану надання соціальних послуг клієнтам Центру.

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.
Матеріали за темою: На Дніпропетровщині оцінили центри для людей з наркозалежністю: рекомендують лише 4 з 300
Дніпропетровщина має найвищі показники росту доходів на 1 мешканця, — результати моніторингу
Українці зможуть оцінювати та перевіряти рівень якості послуг у держорганах
На Дніпропетровщині оцінили позитивні та негативні показники громадського здоров’я
У Дніпрі стартував проєкт INFOCRIME, який викриватиме фейки та маніпуляції