
Такі дані наводить громадська організація Гендерний Клуб Дніпро, яка днями презентувала результати гендерного та безпекового аудиту низки навчальних закладів Дніпропетровської області.
Дослідження провела відома вчена у галузі соціології, викладачка Юлія Бєлікова. Учасниками опитування стали школярки та школярі зі шкіл та ліцеїв низки міст Дніпропетровської області (Павлоград, Кам’янське, Марганець, Жовті Води), які взяли участь в освітньому проєкті «БІГ. Безпека. Інклюзія. Гендер в освіті».
Отже, 62% опитаних у рамках дослідження школярів стикалися з образами, 53,1% – з насмішками, 36,1% – з негативними коментарями в соціальних мережах, 32,8% – із цькуванням (булінгом), 31,8% – з бійкою, 12,9% – з фізичним насильством, 9,1% – з переслідуванням. При цьому 26,3% респондентів/ок відповіли, що «не стикалися з цими видами поведінки».
Деякі підлітки та молоді люди, які навчаються у школах, страждали від таких негативних явищ, як зґвалтування, ексгібіціонізм, погрози, жорстокі плітки, дискримінація.
Викликає повагу той факт, що одним з найпоширеніших видів реагування вчительок та вчителів на цькування та образ серед школярів – «Стану на захист того, кого ображають» та ін. У випадках фізичного насильства на адресу учнів вчителі/-льки рішуче готові звертатися до поліції.
Для подолання таких небезпечних явищ ГО «Гендерний клуб Дніпро» зокрема запропонує системі освіти Дніпропетровської області впровадити у найближчі три роки Стратегію гендерної рівності, інклюзії, безпеки та недискримінації.
***
У рамках проєкту «БІГ: Безпека. Інклюзія. Гендер в освіті. Гендерний аудит як інструмент змін», який реалізує ГО «Гендерний клуб Дніпро» за підтримки Уряду Канади в рамках проекту «Жінки України: залучені, спроможні, незламні», що впроваджується організацією ПАКТ, у серпні 2021 р. Гендерним Клубом Дніпро проведено опитування вчительства та учнівства у містах Кам’янське (2 школи), Павлоград (1 школа), Марганець (1 школа), Жовті Води (1 школа). Опитано 418 осіб, з них 114 вчительок/ів та 304 учениць/ів 8-11 класів.
Опитування не є репрезентативним для учнівства чи освітянства області, однак є репрезентативним для шкіл, в яких реалізоване.