Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Вибори      Євроінтеграція     Реформи     Транспорт     Децентралізація     Кадрова політика     COVID-19


Як правильно повідомити про корупцію? Інструкція НАБУ

Національне антикорупційне бюро України опубліковало інструкцію «Як правильно повідомити про корупцію?»

1. Ви дізнались або стали свідком корупційного правопорушення — впевнені що це корупція? Корупційне правопорушення — діяння, що містить ознаки використання посадовцем наданих йому повноважень та пов’язаних із цим можливостей для задоволення особистих інтересів чи інтересів третіх осіб з метою одержання матеріальних благ, послуг, пільг або інших переваг. В Україні встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність за вчинення корупційного правопорушення.

2. До кого звернутись? Протидією корупційним правопорушенням займається багато державних та правоохоронних органів, тому ознайомтеся з підслідністю НАБУ: дізнайтесь, які саме злочини та вчинені якими саме посадовими особами розслідує #НАБУ (https://nabu.gov.ua/pidslidnist). Якщо ваш випадок не належить до підслідності Бюро, то не варто умисно «підганяти» факти під підслідні Бюро статті. Можливо, вам варто звернутись до іншого органу і ви збережете дорогоцінний час.

3. Сформулюйте та опишіть ситуацію, що склалась. Викладіть звернення або повідомлення, опираючись виключно на факти, а не на власні здогадки чи припущення. Пам’ятайте: завідомо неправдиве повідомлення про вчинення злочину тягне за собою кримінальну відповідальність.
4. Вкажіть свої контакти, щоб отримати відповідь від НАБУ. Особливо часто таку помилку допускають надсилаючи звернення або повідомлення електронною поштою, тому зазначайте контакти в основній частині листа. Крім того, ваша контактна інформація може допомогти у разі необхідності уточнення фактів та отримання більш детальної інформації про корупційне правопорушення. Якщо цього не зазначено, то таке звернення або повідомлення вважається анонімним, на що ви також маєте право.
5. Оберіть варіант подання звернення або повідомлення. Це можна зробити за допомогою онлайн форми http://bit.ly/2FGLOqU, завітавши до приймальні громадян: м. Київ вул. Василя Сурикова, 3 або за адресами територіальних управлінь Бюро (посилання на їх адреси із сайту), телефоном: 0-800-213-200; електронною поштою info@nabu.gov.ua або на електронні скриньки територіальних управлінь Бюро (посилання на сайт), через скриньки, що розміщені в приміщеннях Бюро та його територіальних управлінь за вказаними вище адресами або поштою. Оформіть одне звернення або повідомлення використовуючи один канал зв’язку. Не варто дублювати звернення/повідомлення всіма доступними шляхами, спеціалісти НАБУ його отримають та нададуть відповідь.
6. Готово! Очікуйте відповіді. Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян», звернення розглядаються і вирішуються невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання — ті, які не потребують додаткового вивчення. Загальний термін розгляду звернень не повинен перевищувати одного місяця від дня їх надходження. Строки розгляду повідомлень про злочини визначено ст. 214 КПК України.
Важливі рекомендації
• Не нагромаджуйте звернення зайвими даними. Не варто описувати факти використовуючи порівняння чи тим, що не стосується справи — це уповільнює обробку звернення/повідомлення.
• Будьте уважні, прикріплюючи файли. Коли надсилаєте звернення/повідомлення електронною поштою або заповнюєте форму на сайті, впевніться у тому, що необхідні файли прикріпились та ви не додали чогось зайвого.
• Подавайте звернення/повідомлення лише особисто. Звернення/повідомлення має бути саме від власного імені та не подавайте його за когось, якщо не маєте підстав для представництва третьої особи.

• Не зловживайте своїм правом оформити звернення. Не зловживайте своїм правом на подачу звернення/повідомлення. Якщо ви раніше подавали звернення/повідомлення та отримали відповідь – не варто направляти його повторно. Крім того, не варто додавати НАБУ у співадресати звернення/повідомлення, які не стосуються діяльності НАБУ, оскільки це сприймається як безпосереднє звернення/повідомлення та зобов’язує розглянути в межах компетенції та надати відповідь заявнику.

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.
Матеріали за темою: За вимагання неправомірної вигоди у Дніпрі затримали посадовця Держпродспоживслужби
На Дніпропетровщині посадовицю екоінспекції затримали на хабарі
На Дніпропетровщині посадовці Держпродспоживслужби організували корупційну схему
На Дніпропетровщині оперуповноваженого сектору кримінальної поліції затримано на хабарі
Чи замішаний посадовець у корупційних схемах: підкажуть відкриті дані