Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Допомога ВПО      Відбудова України      Євроінтеграція     Реформи     Децентралізація                                                                                Корупція      Декомунізація      Е-урядування      Кадрова політика     Вибори


Експерти U-LEAD роз’яснили фінансистам громад суть антикризових заходів при виконанні місцевого бюджету

Через війну кожна громада може потрапити в ситуацію, коли місцевий бюджет не буде виконуватися. Причому це може бути протягом короткого періоду й тоді наслідки будуть не дуже помітні, а може й мати тривалий характер – тоді наслідки матимуть вплив на всі сфери життєдіяльності громади.

Щоб ознайомити фінансистів громад Дніпропетровської, Запорізької та Миколаївської областей з антикризовими заходами під час виконання місцевого бюджету, на базі Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Дніпропетровській області відбулася інформаційна сесія.

Забезпечити фінансову спроможність громад — це є завданням із зірочкою для органів місцевого самоврядування. Саме громади сьогодні формують економічний фронт країни. Є  тактична  формула перемоги:  битви виграють збройні сили , а   війну  виграють  економіки, — звернулася до учасників Олена Тертишна, керівниця Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Дніпропетровській області. Тому  зараз завдання громад  – максимально посилити власну спроможність, щоб зміцнити економіку країни для Перемоги у  війні, що розв’язав проти нас ворог.

В ході інформаційної сесії експерти U-LEAD неодноразово наголошували, що аналіз фінансового стану громади має бути комплексним. На першому етапі фінансовий орган досліджує виконання дохідної та видаткової частини й за результатами цього аналізу найчастіше можливі три варіанти розвитку ситуації:

  • виконання бюджету на 100% (+/- допустиме відхилення),
  • перевиконання дохідної частини,
  • недоотримання доходів і як наслідок недовиконання видаткової частини.

Наступний крок — це прогнозування подальшого розвитку фінансової ситуації в громаді. І головним завданням команди органу місцевого самоврядування є вчасно розпізнати та ідентифікувати кризовий сценарій.

Бюджетний кодекс дає орієнтир недовиконання доходів на рівні 15%.  Але наразі законодавець призупинив дію цієї норми, тому не варто чекати поки буде досягнуто саме цієї цифри. Необхідно аналізувати тенденції, прогнозувати показники до кінця року і прорахувати чи витягне місцевий бюджет необхідні видатки. Це залежить від того, яка ціль. Тут варто говорити про ціль, яка знаходиться на рівні «нуль». Тобто забезпечити діяльність ОМС, щоб жителі громади точно могли отримати елементарний базовий пакет послуг жителям у всіх сферах (освіта, культура, медицина, благоустрій, соціальна і т.д.). Сформулювати ціль – то є дуже важливо. Тоді можна обчислити, яка мінімальна сума потрібна і порівняти з прогнозними доходами до кінця року. І стане зрозуміло чи є вже криза чи ні, — пояснила Марія Пальчук, радниця з питань фінансів та муніципального управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Київській  області.

На підставі офіційного висновку МФО щодо недовиконання дохідної частини загального фонду виконавчий комітет розробляє антикризові заходи:

  • приймає рішення про внесення змін до рішення про місцевий бюджет;
  • перерозподіл непершочергових видатків, встановлює ліміти на споживання енергоресурсів;
  • напрацьовує пропозиці щодо перегляду штатної чисельності бюджетних установ, скорочення штатної чисельності, зміни істотних умов праці працівників.

Одним із радикальних антикризових заходів є секвестр бюджету. Для ОМС це одначає скорочення дохідної та видаткової частини, дотримуючись балансу. При цьому в разі застосування секвестру обмеження можуть стосуватися і захищених статей (зарплата і енергоносії). Рішення про секвестр в першу чергу є політичним рішенням, тобто приймається керівництвом громади на основі аналітичної записки місцевого фінансового органу.

Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою» спільно фінансується ЄС та його державами-членами Німеччиною, Польщею, Швецією, Данією, Естонією та Словенією для підтримки України на її шляху до зміцнення місцевого самоврядування. U-LEAD сприяє прозорому, підзвітному та багаторівневому управлінню в Україні, яке відповідає потребам громадян, та розширює можливості громад.

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.
Матеріали за темою: Чотири громади Дніпропетровщини беруть участь у навчальному курсі «Кроки для спеціалістів. Управління проєктним циклом» від U-LEAD
Стань голосом своєї громади: реєструйся на зустрічі з командою Суспільного у громадах Дніпропетровщини
Освітяни Дніпропетровщини готуються до нового навчального року
Як повоєнна відбудова визначатиме розвиток регіонів
Павлоградська та Перещепинська громади розроблятимуть програми та плани комплексного відновлення територій за підтримки U-LEAD