Новый Формат

     СПЕЦПРОЄКТИ:      Допомога ВПО      Відбудова України      Євроінтеграція     Реформи     Децентралізація                                                                                Корупція      Декомунізація      Е-урядування      Кадрова політика     Вибори


Як змінилась робота ЦНАП в умовах війни? Результати дослідження

У межах проєкту «Полегшення доступу до адміністративних послуг та підвищення їхньої якості в умовах війни в Україні», що здійснюється за фінансової підтримки DT Institute, Центр політико-правових реформ разом з регіональними партнерами Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN (Центр досліджень місцевого самоврядування, Дніпровський центр соціальних досліджень, «Смарт медіа») промоніторили роботу центрів надання адміністративних послуг (далі — ЦНАП) у чотирьох містах України, що були відібрані для проєктної діяльності (кожна громадська організація в місті свого базування).

Зокрема, це прифронтовий Харків і так само досить близьке до лінії фронту Дніпро, а також два міста, які приймали значну кількість внутрішньо переміщених осіб (ВПО) — Київ та Львів.

У кожному місті для проведення моніторингу було відібрано по два ЦНАП (або ЦНАП та територіальний підрозділ).

Моніторинг здійснювався в період з 1 жовтня до 30 листопада 2022 року за методикою ЦППР, що вже неодноразово використовувалася самою організацією й регіональними партнерами. Однак у межах дослідження методика була адаптована експертами під обставини воєнного часу. Також головною метою моніторингу була насамперед оцінка впливу війни на діяльність ЦНАП (а не їхнє рейтингування), зокрема на доступність і якість послуг.

У межах моніторингового процесу експерти ЦППР, а також експерти з Харкова, Дніпра й Львова дистанційно вивчали інформацію про кожен з обраних ЦНАП із відкритих джерел (насамперед, з їхніх вебресурсів), а також обстежували умови роботи таких центрів і спостерігали за їхньою діяльністю. За результатами моніторингу зроблено оцінку кожного ЦНАП та складено звіти з рекомендаціями щодо їхньої роботи з урахуванням умов воєнного стану.

Варто зазначити, що більшість ЦНАП доволі успішно налагодили свою роботу в умовах воєнного стану та відновили доступ до державних реєстрів для надання базових адміністративних послуг громадянам.

Певні проблеми з відновленням доступу до державних реєстрів мало місто Харків, оскільки воно є прифронтовим та регулярно обстрілюється. Водночас влада міста задовольнила усі вимоги безпеки для відновлення надання основних адміністративних послуг у ЦНАП м. Харкова. Своєю чергою, низка ЦНАП, попри відновлення доступу до державних реєстрів, досі мають недостатньо повні пакети базових адміністративних послуг для надання громадянам у своїх офісах. Особливо це стосується адміністративних послуг соціального характеру, зокрема послуг для ВПО, та пенсійних послуг.

За результатами моніторингу буде додатково складений загальний звіт із полісі-пропозиціями для Уряду та профільних ЦОВВ.

Наразі ж пропонуємо ознайомитись з моніторинговими таблицями з оцінками щодо різних критеріїв діяльності ЦНАП та звітами з рекомендаціями щодо кожного з них (див. гіперпосилання у словах «таблиця», «звіт»).

Міста:

Київ (ЦНАП Солом’янської РДА: таблиця; звіт; ЦНАП Деснянської РДА: таблиця; звіт)

Львів (ЦНАП м. Львова: таблиця, звіт; терпідрозділ ЦНАП м. Львова на вул. Костя Левицького, 67: таблиця, звіт)

Дніпро (ЦНАП «Лівобережний»: таблиця, звіт; ЦНАП «Правобережний»: таблиця, звіт)

Харків (Регіональний центр послуг: таблиця, звіт; терпідрозділ ЦНАП м. Харкова Немишлянського району: таблиця, звіт).

Нагадаємо, моніторинг ЦНАП проведено Центром політико-правових реформ спільно з регіональними партнерами Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN у межах проєкту «Полегшення доступу до адміністративних послуг та підвищення їхньої якості в умовах війни в Україні», що здійснюється за фінансової підтримки DT Institute, протягом жовтня-листопада 2022 року. Висновки та рекомендації моніторингу є предметом відповідальності Центру політико-правових реформ і не обов’язково відображають позицію DT Institute.

Залишити коментар

*

Ви можете пропустити до кінця та залишити відповідь. Pinging у даний час недоступні.
Матеріали за темою: Адмінпослуги та адмінпроцедура: підсумки березня
ЦНАПи Дніпропетровщини отримали ще 3 мобільні валізки від міжнародних партнерів
Понад 1 тис консультацій та адмінпослуг за місяць надають на Дніпропетровщині завдяки мобільним ЦНАПам
Експерти дослідили якість сервісу в управліннях соцзахисту: результати опитування
У 2022 році понад 800 адмінпослуг надали на Дніпропетровщині завдяки мобільним офісам ЦНАП